Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Messenger


HUP151

Rekommendera Poster

har senaste Messenger som används i Vista och integrerad med Facebook, fungerat klanderfritt länge. för nåra dar sen får jag upp "du kan inte logga in, tjänsten är ej tillgänglig just nu - försök senare" och så kan det ju bli - men nu frågat bekanta och deras Messenger fungerar och har så gjort hela tiden. under visa info får jag fram felkod 80004002 och när jag klickat vidare får jag förklaringen "does not support your browser language". jag har veterligen inte gjort nåra ändringar och kör senaste svenska explorer som standard sen lång tid.ska jag avinstallera och lägga in på nytt eller är problemet bekant och kan åtgärdas på annat sätt? jag har ett nytt program inlagt och det är Advanced System Care men Messenger fungerade i början efter att ASC lades in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen tycks förstå att klara av mitt problem med Messenger men kanske nån kan ge besked om hur jag ska avinstallera Messenger? går ju inte via kontrollpanelen/avinstallera program. jag har försökt med att lägga in på nytt men ingen skillnad - tänkte mig systemåterställning men fanns inga punkter från tiden då Messenger fungerade. det är ju ingen vits att ha ett stort program som inte fungerar även om jag helst skulle velat ha haft Msn kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ha Windows Live Essentials i listan över program som kan avinstalleras och i det paket ingår Windows Live Messenger.

 

Innebär en integrering med Facebook att du loggar in i WLM via Facebook?

Är det i så fall inloggningen i WLM eller Facebook som inte fungerar?

Kan du ta bort integreringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag avinstallerade först enbart Messenger och lade in den på nytt men det gav ingen förändring. nu körde jag en reparation som tog en evinnerlig tid men det hjälpte - så nu fungerar det som tidigare - till min stora glädje! jag minns inte hur jag gjorde integreringen men har för mig att det fanns en knapp med frågan om jag ville göra det. jag loggar in på var för sig, händelser i FB syns både med text och grafik i MSN och även FB:s kontaktlista vinns med i MSN direkt under MSN:s kontaktlista. tycker i och för sig att MSN blivit lite för rörig med detta men ser inte hur jag kan återgå till en renodlad MSN men spelar mindre roll - viktigast att det fungerar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

pinglan100:

Din tråd finns här: //eforum.idg.se/topic/334026-pinglan100-inloggninsproblem-wlm/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...