Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista x64 som andra OS


nilst2007

Rekommendera Poster

Hade XP installerat på C:

 

Installerade Vista x64 på E:

 

Fick uppdaterat Vista till SP1.

 

Behövde komma in i XP för att ladda hem en sak. XP borta. :(

 

Återställde XP från backup och förlorade Vistas bootloader som låg på XP-partitionen.

 

Hur tusan får jag nu tillbaka den där då ?

 

Jag sitter inte mer än 6 timmar till för att nå lika långt igen, när dessutom allt funkat bra. :angry:

 

Varför orsakar alltid Vista någon typ av strul när man håller på med det.....är aningen irreterad nu ! :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade XP installerat på C:

 

Installerade Vista x64 på E:

 

Fick uppdaterat Vista till SP1.

 

Behövde komma in i XP för att ladda hem en sak. XP borta. :(

 

Återställde XP från backup och förlorade Vistas bootloader som låg på XP-partitionen.

 

Hur tusan får jag nu tillbaka den där då ?

 

Jag sitter inte mer än 6 timmar till för att nå lika långt igen, när dessutom allt funkat bra. :angry:

 

Varför orsakar alltid Vista någon typ av strul när man håller på med det.....är aningen irreterad nu ! :thumbsdown:

 

Nu lyckades jag få igång Vista igen. Dvs att ladda, men nu är inte XP med längre....GRRRRR !!!! Jag blir galen....tror jag !? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men jag ger upp Vista-skräpet för gott nu. Nu får det vara med det för min del. För mycket strul, var gång man håller på med det.... :thumbsdown:

 

XP är nu enda OS:et på datorn. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt enkelt som så att om du installerar Vista på XP kommer Vista se detta och skapa en bootmeny.

Installerar du XP efter Vista ser inte XP installationen av Vista och skriver över bootmenyn.

 

Det enda du behöver göra för att få upp denna meny igen är att fixa till denna....fast hur man gör detta, det får någon annan fylla på med då jag inte brukar leka med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du behöver göra för att få upp denna meny igen är att fixa till denna....fast hur man gör detta, det får någon annan fylla på med då jag inte brukar leka med detta.

EasyBCD fixar detta med lätthet.

Gratisversionen hittar du via följande sida.

 

http://neosmart.net/blog/2011/easybcd-2-1-1-and-digital-signatures-for-all/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...