Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetdelning - iPhone - Spring mobil


Jepqe

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har "Spring mobil" som operatör på jobbets telefon. Problemet är att jag inte får till internetdelning. Har jag mitt Telia-sim i så går det bra.

 

Men med Spring försvinner internetdelnings-alternativet under allmänt->nätverk, och istället under "Mobilt datanätverk" får jag möjligheten att skriva in; APN, användarnamn & lösenord. Allt detta under rubriken "Internetdelning". Supporten var inte till någon hjälp när jag ringde. Har en iPhone 4S om det är till någon hjälp.

 

Är där någon som har erfarenhet av detta skumma problem? Hade varit väldigt tacksam för hjälp! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

En gissning är kanske att arbetsgivaren inte vill att anställda ska surfa med mobiltelefonen. Det härjar mycket oärligt på internet, så att det kan betraktas som en säkerhetsrisk. Folk laddar ned en massa utan att tänka sig för.

 

Att det sedan fungerar med ditt privata abonnemang är inte så konstigt. Privat kan man ha internetuppkoppling på sin mobiltelefon. Är det arbetsgivarens är det han som bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! Jag vet att vi har 1 gig surf varje mån, så det fungerar bra att surfa utanför wifi. Tycker det är skummt, för internet-delningen fungerar bra på en kollegas android, han har också har Spring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver inte ställa in någon specifik inställning för internetdelning. Det är bara ett alternativ som dök upp på iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...