Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fast uppkoppling


Thomas S. Westberg

Rekommendera Poster

Thomas S. Westberg

Hej!

Min Mac (sys 8.6) har börjat att koppla upp sig direkt när den startat. Kopplar man ner sig kopplar den direkt upp igen, även om man inte har något program igång som behöver Internet. Jäkligt störande! Visst drömmer jag om fast uppkoppling.. fast inte på detta sätt. Tips?

 

mvh/

TSW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips (eller två):

 

Kolla så du inte har något program som kräver internetuppkoppling igång när du startar datorn (kolla framförallt "startobjekt" i systemmappen - till exempel ICQ kan lägga sig där).

 

Kolla också att du har satt "På och kryssat i "Läs in vid behov" under "alternativ..." i TCP/IP i inställningarmappen.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
John Eriksson

hänt mig åxå, ena gången va det webbdelning å andra gången va det den dära "läs in vid behov"-knappen han prata om... viktig... tror du måste ändra behörighit för att få fram den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas S. Westberg

Jo det var just webbdelningsgrejen. När man i stort sett aldrig slår av datorn, och bara startar om den då och då (i stället låter den vila), så är det lättare att glömma saker på och sedan inte fatta vad som var påslaget.

 

Kom på det en timme efter jag skickat inlägget, men tack ändå ni som svarat! :-)

 

mvh/

TSW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...