Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blu-ray hackar oavsett mediaspelare


bigmacro

Rekommendera Poster

Har problem med att blu-ray spelaren hackar i datorn. Har testat fyra olika filmer och alla hackar.

 

Datorn är hopplock som baseras på Komplett Home i50 från komplett.se inköpt 2010 oktober.

 

Datorn:

Skärmen: BenQ LED G2420HDBL

Processor: Intel i5-760 Processor

Minne 16Gb.

Grafikkort Gainward Geforce GTS250 1Gb. uppdaterat grafikkortet till 8.17.12.8026

LiteOn Blu ray reader IHOS104-37. Fw version uppgraderad WL0G.

Moderkortet Gigabyte GA-P55-USB3 uppdaterat FW till F10G.

Mjukvara: PowerDVD 8 Blu-ray versionen följde med datorn. Men jag har provat med trialversionerna av PowerDVD 11 samt Arcsoft TotalMediaTheatre 5.

Windows 7 Pro.

Hårddisk: Intel X-25-M 80Gb SSD.

 

Vad jag kan se så ska allt vara uppdaterat men likt förbannat hackar bilden. Vanliga DVD filmer funkar klockrent så det är bara med blu-ray det blir fel.

Blu-ray spelaren har varit på komplett för kontroll men dom hittar inget fel.

Jag uppfattar att hackningen kommer speciellt när det blir väldigt mycket information i filmen. Då saktar allting upp och den går i som i sirap. När bilden är mörk på filmen eller om bilden är odetaljerad så går det hyfsat men med mycket detaljer och mycket action så saktar den in. På nyaste Tron filmen blev det dessutom skrapljud. Då hackade både bild och ljud. Jag upplever att det går i slow motion helt enkelt.

Några idéer?

 

(redigerat stavfel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så hackar mina filmer i TotalMedia och då byter jag till PowerDVD och det brukar gå bra. Jag tror det beror på krypteringen på disken. Där DVD alltid hade en och samma kryptering så varierar den mellan blu-ray skivor.

 

Det är därför de flesta blu-rayspelare som man köper i butik har nätverksanslutning. Så dom kan ladda hem stöd för nya krypteringar. Och de två program du provat med ger ibland ifrån sig meddelanden om att man måste uppdatera för att kunna se nyare filmer.

 

Eftersom du har trial versionerna så finns det en risk att dessa inte uppdateras och dom är för gamla för att se dina filmer. Dock tycker jag att någon borde gå igång. I stället för att köpa ett av programmen för att se om det skulle fungera. Ladda ned Blu-Ray Advisorfrån cyberlink. Den borde kunna säga om något är fel i din hårdvaru- mjukvarukonfiguration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så hackar mina filmer i TotalMedia och då byter jag till PowerDVD och det brukar gå bra. Jag tror det beror på krypteringen på disken. Där DVD alltid hade en och samma kryptering så varierar den mellan blu-ray skivor.

 

Det är därför de flesta blu-rayspelare som man köper i butik har nätverksanslutning. Så dom kan ladda hem stöd för nya krypteringar. Och de två program du provat med ger ibland ifrån sig meddelanden om att man måste uppdatera för att kunna se nyare filmer.

 

Eftersom du har trial versionerna så finns det en risk att dessa inte uppdateras och dom är för gamla för att se dina filmer. Dock tycker jag att någon borde gå igång. I stället för att köpa ett av programmen för att se om det skulle fungera. Ladda ned Blu-Ray Advisorfrån cyberlink. Den borde kunna säga om något är fel i din hårdvaru- mjukvarukonfiguration.

 

Tack för svaret. Glömde skriva att jag provat med advisorn och jag fick grönt ljus på allt...

Tråkigt när saker och ting inte fungerar som man tänkt sig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga fler som har kvalificerade gissningar? Problemet är så att säga irriterande och jag hade hoppats på att få eminent hjälp från eforumets kunniga användare...

 

/Mackan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...