Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processer byte


Hulken

Rekommendera Poster

Jag har en Processer: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20 GHz ( 2 CPUs ) 2.78 GHz på min dator..

 

Operatins system: Windows XP Professional, Version 2002

 

RAM minne: 1024 MB

 

Programen svarar inte ibland och datorn låser sig ibland kan det vara dags att plocka ut processorn ur datorn och skaffa en ny och bättre processor. Är det genomförbart överhuvudtaget att byta ut en processor och sätta i en ny utan att problem uppstår? Vad kostar de i butik ca ? :unsure:

 

Ett nytt grafikkort kanske är lösningen på problemet, vad kostar de ungefär i butik ?

 

När brukar det vara dags att köpa en ny dator, den jag har är ca 5 år gammal. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte särskilt sannolikt att dina problem med att program inte svarar och att Windows låser sig beror på att processorn är för svag eller att grafikkortet är enkelt. Orsaken kan t ex vara felaktiga drivrutiner, konflikter mellan program, överhettad processor (damm i kylflänsen), skada på moderkort.

 

För att veta vad för processor som kan passa måste man veta moderkortets beteckning samt att det ska gå att få fram vilka processorer som passar på moderkortet.

 

Min förra dators moderkort gick sönder efter knappt 5 år och jag funderar på att snart byta ut den här datorn som är drygt tre år för att den inte riktigt orkar med att göra det jag vill längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller absolut vanligast till strul tror jag är skador på hårddisk. Kolla hårddisken.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

namnen är namnen på hårddisktillverkaren.

 

Tänk dock på att är det en IDE/PATA disk kan en gammal IDE/PATA sladd ställa till det.

Ger samma fel som hårddiskfel.

Köp i så fall en ny IDE-133 sladd om det är en sådan disk och tänk på att masterdisk ska sitta längst ut på sladden, slav på mittenuttaget på IDE sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...