Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krav för bränna 8,5 GB dvd


Tage B

Rekommendera Poster

Jag försöker bränna en fil 6,7GB på 8,5 GB dvd. Jag uppmanas att matat i en re(writable) disc. Gör så men uppmanas att mata i en re(writable) igen.

8,5 GB disc fungerar ej. Jag analyserar 8,5 GB skivan i Nero 9. Nero registrerar (hittar) inte någon skiva. Krävs det speciellt brännarprogram samt brännare för stt bränna 8,5 GB DVD. Brännaren är LG GSA-H20LRBB DVD+-RW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den borde rymmas på skivan.

Viktigt att tänka på är att en DVD skiva som det står 8.5GB egentligen är lite missvisande eftersom en sådan bara rymmer 7,9GB

Se här för mer info: http://eforum.idg.se...ost__p__1534361

 

Testa en annan brännar s//w kanske?

CDBurnerXP är gratis kom ihåg att bocka ur ev.3:e partprogram som toolbars och register program som den annars också vill installera.

 

Hittar inte din brännare,har du någon direktlänk till tillverkaren så går det att titta på den tekniska specifikationen samt kanske det också finns en nyare Firmware uppdatering för just den modellen?

 

Men en DVD-RW (Re-writable) skiva kan endast klara 4.7GB data.

Du behöver i såfall en DVD-DL (Dual Layer skiva) som klarar 8,5GB=>7.9GiB data.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den borde rymmas på skivan.

Viktigt att tänka på är att en DVD skiva som det står 8.5GB egentligen är lite missvisande eftersom en sådan bara rymmer 7,9GB

Se här för mer info: http://eforum.idg.se...ost__p__1534361

 

Testa en annan brännar s//w kanske?

CDBurnerXP är gratis kom ihåg att bocka ur ev.3:e partprogram som toolbars och register program som den annars också vill installera.

 

Hittar inte din brännare,har du någon direktlänk till tillverkaren så går det att titta på den tekniska specifikationen samt kanske det också finns en nyare Firmware uppdatering för just den modellen?

 

Men en DVD-RW (Re-writable) skiva kan endast klara 4.7GB data.

Du behöver i såfall en DVD-DL (Dual Layer skiva) som klarar 8,5GB=>7.9GiB data.

Mvh

 

Tack! Ska leta efetr nya drivrutiner till brännaren samt kolla dvd-skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det var inte drivrutiner jag menade, dessa installeras av Windows, utan Firmware ett litet styrprogram som flashas direkt in i CD/DVD brännararen och detta styr hur brännaren skall utföra sina uppgifter samt kan i vissa fall ge stöd för flera fabrikat av skivor också.

 

Nu kanske inte alla tillverkare har nya utgåvor av Firmware och ditt problem kanske inte ens har med detta att göra.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...