Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fraktpåse till skärm


MatarN

Rekommendera Poster

Vet inte riktigt om den här tråden hamnade i rätt kategori. Det är så här att jag ska skicka tillbaka min skärm på rep. Har kvar alla saker i kartongen (frigolit osv.) förutom skyddspåsen som skärmen kom med.

 

Har kollat på tradera men hittar inget likvärdigt. Vet någon vars man kan köpa sådant eller skulle bubbelplast kunna funka lika bra? Vill givetvis att skärmen ska komma fram i samma skick som jag skickade den.

 

Mvh

Henke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubbelplast lär duga.

Annars är ju golvfoam i princip samma som påsen jag tror du menar, fast tjockare.

Dock väldigt onödigt köpa en rulle golvfoam bara för detta men...

kanske någon golvläggare kan avvara en bit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar inte så stor roll eftersom frigolit-bitarna skyddar skärmen mot stötar samt direkt tryck mot skärmytan och plasten skall i princip skydda mot repor, damm etc.

Funkar det med bubbelplast runt skärmen, så den ryms innanför frigolit-bitarna och du kan få ned alltihopa i kartongen inklusive kablage och skärmfot (om denna är löstagbar) allt inplastat så räcker det.

 

Det får inte ligga och skaka lösa grejor i kartongen - fyll på med bubbelplast som du knölar ned i såfall. Glöm inte CD-skivan, strömkabeln, grafikkabeln, och manualen - lägg i en plastpåsar, fryspåsar eller något. Använd gummisnoddar eller likn. till kablaget.

 

Annars tar du någon annan plast runt skärmen, gärna en mjukare, lite tjockare men inte för tjock (ex. Mikael63s förslag).

Du kan använda tejp för att fästa plasten, men ingen tejp på själva skärmytan fram.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för mycket bra svar! Golvfoam har jag aldrig tänkt på men det bör ju funka om nu inte bubbelplasten ryms mellan frigoliten vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan bubbelplast och det blir trångt att passa frigoliten, så kan du ju klämma sönder "bubblorna" runt skärmkanterna där frigoliten skall passa.

 

Och det är ju alltid roligt att poppa dessa.:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är ju alltid roligt att poppa dessa

Roligare är att trampa sönder plastkuddarna som är typ 5x15 cm.

Helst ska man stå i en korridor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att den skulle tillbaks på rep. och då räcker det väl med endast skärmen antar jag och inget övrigt förutom skärmfoten.

 

Vanlig bubbelplast så funkar det ypperligt sittandes i en kontorsstol med hjul att köra över bubblorna.:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...