Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle 11 i Windows 7


steel picker

Rekommendera Poster

Hur farao får man en Pinnacle 11 att funka i en dator med W7 pro? Det kommer ljud men inte bild och programmet gnyr över att det inte finns någon signal. Jag har sökt på http://www.pinnaclesys.com/support utan resultat. Det funkar mellan bandaren och TVn så det finns kompletta signaler.

Windows 7 finns inte med bland alternativen när man installerar Pinnacle 11.

Jag tänkte köra in NTSC-videoband i datorn från en JVC HR-J448 som klarar både PAL och NTSC.

Eller går det att kopiera direkt från bandaren till en lös DVD-inspelare? Går det att övervaka den processen i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Såg någonstans att Studio 11 inte funkar på Windows 7. Bara att bita ihop och uppgradera till nyare version, om du måste använda Pinnacle Studio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller går det att kopiera direkt från bandaren till en lös DVD-inspelare? Går det att övervaka den processen i så fall?

Hej, såhär brukar jag göra: //eforum.idg.se/topic/332259-pinnacle-50-timmar/page__view__findpost__p__1557801

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba och matnyttiga svar!

Pinnacle-tåten är den enda koppling jag har mellan bandaren och datorn, så jag ska prova direktkopiering via DVD-spelare i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...