Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Sims 3 Husdjur utan att förlora familjer?


kj3llberg

Rekommendera Poster

Hej! Funderar på att installera The Sims 3 Husdjur, men vill inte förlora mina familjer så har nu en väldig massa frågor...

1. Kan man normalt installera expansioner utan att förlora familjerna? (Dom försvann nämligen när jag installerade Kvällsnöjen...)

2. Är det någon skillnad om man laddat ner spelen? Bara rent hypotetiskt förstås... ;)

3. Har hört att det brukar krångla när man installerar expansioner ifall grundspelet är nerladdat, eftersom det vid installationen då vill uppdatera sig (vilket inte går om man laddat ner det), är det sant?

4. För ett tag sen kraschade mitt spel p.g.a. att jag tömde ut vatten över datorn som såklart genast la av. Jag fick igång den en stund senare (ett mirakel!!) men när jag startat Sims kunde jag inte komma in i min stad. Jag googlade på felmeddelandet och mitt problem gick att lösa genom att flytta omkring backup-filerna i installationsmappen. Kan den här omflyttningen va ett problem om jag installerar en ny expansion?

5. Hörde också att jag för säkerhets skull kan kopiera installationsmappen till exempelvis Mina Dokument, så att jag eventuellt kan byta ut den nya sen ifall det skulle krångla. Är det sant?

 

Tror jag har fått med allt nu... Vore jättejättetacksam för svar, om någon orkar ta sig an min lilla uppsats :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej! Funderar på att installera The Sims 3 Husdjur, men vill inte förlora mina familjer så har nu en väldig massa frågor...

1. Kan man normalt installera expansioner utan att förlora familjerna? (Dom försvann nämligen när jag installerade Kvällsnöjen...)

2. Är det någon skillnad om man laddat ner spelen? Bara rent hypotetiskt förstås... ;)

3. Har hört att det brukar krångla när man installerar expansioner ifall grundspelet är nerladdat, eftersom det vid installationen då vill uppdatera sig (vilket inte går om man laddat ner det), är det sant?

4. För ett tag sen kraschade mitt spel p.g.a. att jag tömde ut vatten över datorn som såklart genast la av. Jag fick igång den en stund senare (ett mirakel!!) men när jag startat Sims kunde jag inte komma in i min stad. Jag googlade på felmeddelandet och mitt problem gick att lösa genom att flytta omkring backup-filerna i installationsmappen. Kan den här omflyttningen va ett problem om jag installerar en ny expansion?

5. Hörde också att jag för säkerhets skull kan kopiera installationsmappen till exempelvis Mina Dokument, så att jag eventuellt kan byta ut den nya sen ifall det skulle krångla. Är det sant?

 

Tror jag har fått med allt nu... Vore jättejättetacksam för svar, om någon orkar ta sig an min lilla uppsats :rolleyes:

 

1. Har aldrig förlorat familjer vid tillägg av expansioner eller vid uppdateringar.

2. Nej det är ingen skillnad.

3. Har du laddat ner grundspelet från Origin så måste du ladda ner expansionerna därifrån också.

4. Nej

5. Med installationsmappen menar du C:\Program files\The Sims 3? Ja, det kan du säkert men om du laddat ner från Origin så har du ju backup där.

 

För säkerhets skull gör jag så här innan jag installerar en ny expansion:

 

Jag ändrar namn på mappen Mina dokument/The Sims 3 till t.ex The Sims 3.old.

Sen installerar jag expansionen/uppdateringen.

Därefter spelar jag spelet en gång.

Då skapas en ny Mina dokument/The Sims 3 mapp.

Jag avslutar spelet och kopierar sen filer och mappar som jag behöver från The Sims 3.old.

 

Det som ska kopieras är innehållet i mapparna:

Saves, där ligger dina sparade spel.

Downloads, där ligger dina nedladdade .sims3pack filer om du har några. Du får installera om dem från startprogrammet.

Mods, där ligger dina nedladdade .package-filer om du har några.

 

Du får gå igenom de andra mapparna i The Sims 3.old för att se om det finns något du vill ha kvar.

 

Det är lite jobbigt men det är nyttigt att skapa en ny The Sims 3 mapp så att det inte finns några fel i den efter allt spelande.

 

För uppdateringar rekommenderar jag Patch Downloader från modthesim.info istället för EAs startprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...