Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IPAD 2 filmkrångel


Akki

Rekommendera Poster

Att ladda sin padda med filmer är rätt krångligt, tro inte att det bara är att slänga mp4 filerna i i-Tunes, synka och sedan är det klart. Nej, alla filmer måste först konverteras. Det finns rätt mycket bra och billiga konverterare.

 

Jag provade att ladda hem Appen "The dark Knight" TDK vilket gick smidigt. 5 min förhandsvisning, det var allt i gratisläget. Att köpa filmen kostade 75 kr vilket jag betalade och laddade hem 2.2 GB till hårddisken. Avsikten var att se filmen i flygplansläge dvs, offline. Gick bra bortsett från en del låsningar efter kortare avbrott, men omstart hjälpte här. Vid det tredje tillfället var filmen försvunnen...enbart Appen med frivisning 1 minut återstod. Kvittot på att jag hade köpt filmen hjälpte föga. Jag har gjort felanmälan till AppStore utan framgång. I mellantiden har jag uppgraderat till IOS 5.4 men utan att det hjälpt att återfå filmen. Är det någon som har liknande problem eller möjligen en förklaring? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter man laddat hem filmen har man 30 dagar på sig att starta den.

Efter att man startat filmen har man 48 timmar på sig att se klart den.

Men du startade om filmen direkt efter avbrotten, eller?

 

Och du är säker på att det är hela filmen du laddat ner och inte bara 5 minutersversionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja, jag har köpt filmen, det har jag kvitto på för 75 SEK. Laddat ned 2,2 GB till hårddisken så att den skall vara tillgänglig i tex flygplansläge. Någon tidsbegränsning är det inte tal om.

Om du tar hem Appen har du förhandsvisning 5 min men där finns en option "Köp filmen". Det gjorde jag.

Det funkade nästan felfritt första och andra gången, nu är allt borta.

i-Tunes support har meddelat att man betalar tillbaka pengarna, tydligen har man ett större tekniskt problem.

Jag får köra på några DVD-filmer i stället, men hur gör man det? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla problem lösta! DVDFab rippar Blu-Ray och -DVD-filmer från den egna hyllan, därefter läggs filmen i i-Tunes och synkas med paddan. Fungerar perfekt med textremsa och allt. Sothink programmet tar hand om dina egenhändigt gjorda filmer och därefter är det bara att synka dem i iTunes.

Senaste OS och iTunes version har jag använt.

 

På detta sätt slipper Du köpa filmer från Appstore eller dylikt, som tydligen dras med problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Ipad har klara begränsingar på video och kartor tyvärr då ipaden i övrigt är en utmärkt datorplatta.

De flesta köper iPad bara för att andra gör det utan att inse att Apple begränsar viss användning

Jag köpte två plattor för ett år sen en Ipad och en Samsung Galaxy 8,9 den ena skulle dottern ha och jag den andra-Jag skulle välja först. Jag jämförde dem vad de klarade av och prestanda- de var i stort likvärdiga men iPaden hade begränsingar

Vill man inte ha några begränsningar är androidplattor att föredra där Samsung Galaxy är en utmärkt platta helt i klass kvalitetsmässigt med iPad idag och ett bättre val enligt min mening.Jämförelser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

jag håller inte med även om jag inte är en Apple fan, uppvuxen med Microsoft sedan tidigt 80-tal. Köpte min IPAD 2 för drygt ett år sedan och är mycket nöjd.

Efter en del initialt strul fick jag bilder och video med mycket god kvalitet att fungera. Man måste dock lära sig att hantera Itunes och skaffa de program som krävs för att konvertera tex DVDer och egna filmer från kamera och telefon. Bluray går också utmärkt att konvertera.

Jag köpte paddan med avsikt att ha den för navigation i den nyinköpta båten och hemseglingen från Tyskland gick utmärkt med iNavX och tyska sjökort. Mycket bra noggrannhet och upplösning.

Enda återstående problemet är när man ansluter till extern skärm typ plasma-TV. paddan utnyttjar bara delar av skärmen. Här blir man tvingad att jailbreaka paddan och använda appen Display out för att tweaka bilden till fullt format. Och har du jailbreakat så blir uppgradering av OS en utmaning, det lovar jag. Så det har jag slutat med. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...