Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fuijitsu SIemens Amilo XI 2550


Per-Anders

Rekommendera Poster

Jag köpte en ny FS Amilo XI 2550 i slutet av 2008. Den var installerad med Windows VIsta från fabrik. Den har aldrig gått bra. Nu har den alldeles balat ut och är tvungen att installera om VIsta igen. Men då fick jag tji det fanns inga recorveryskivor för denna dator de hade slutat att tillverka dem i september 2011. Vad gör man? Köpa nytt operativsystem dyrt?

 

Har ni några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Jag skulle börja här och kontrollera med "Deskupdate" ifall det finns nyare drivrutiner eller bios till din laptop. Deskupdate hjälper dig med installationen av nyare drivers ifall det behövs. Sedan skulle jag städa upp laptopen med detta program. Om det inte hjälper och du inte vill investera i ett nytt windows finns det alternativ med öppen källkod, t.ex denna. Detta operativ fungerar utmärkt på en äldre laptop, i mitt fall en FS Lifebook E7110.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ny FS Amilo XI 2550 i slutet av 2008. Den var installerad med Windows VIsta från fabrik. Den har aldrig gått bra. Nu har den alldeles balat ut och är tvungen att installera om VIsta igen. Men då fick jag tji det fanns inga recorveryskivor för denna dator de hade slutat att tillverka dem i september 2011. Vad gör man? Köpa nytt operativsystem dyrt?

 

Har ni några bra tips?

Följde det inte med något program som du kan köra för att bränna ut recovery-skivor? Det brukar göra det när man inte får med några skivor.

 

Samt att det på märkesdatorer brukar finnas en möjlighet att återställa till leveransskick genom att trycka på någon särskild tangent direkt man sätter på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...