Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 7 vägrar Pal, bränner NTSC


Petterson

Rekommendera Poster

Jag har Win 7 Ultimate 64 bit och virtual dator i Win 7 med XP pro. Internet explorer i båda. I båda os:en har jag installerat Nero 7 uppdaterat till 7.11.10 eller nåt sånt. Som 7.5 har det tidigare funkat utmärkt i win XP i en annan dator. Jag är medveten om att det kanske inte funkar i Win 7 men ville ändå försöka.

Installation och allt som hör samman med den gick ok. Alla inställningar gjordes som tidigare i Pal, bästa kvalitet etc - precis som i gamla XP pro-maskinen. Att infoga videofiler (mpg2, avi etc) går också utan problem fram till sista momentet, att trycka på brännarknappen. Då kan programmet inte koda filerna blabla.

Innan dess visar sig ett fönster i Nero - precis som tidigare i XP-maskinen - att huvuddelen av materialet är i NTSC (varför det är så begriper jag inte heller)och frågas om jag vill bränna som NTSC istället för Pal. Liksom tidigare svarar jag "nej". MEN så kom jag underfund med att om jag trycker på "ja" för att bränna i NTSC då sätter brännarfunktionerna igång utan att klaga över att programmet inte kan koda om filerna.

Vad är nu detta för tjafs? Alla inställningar dessförinnan är ju Pal. Är det Win-sjuans sätt att visa vem som bestämmer?? Har någon en idé om det här?

Så till den virtuella datorn. Där borde ju Nero 7 funka precis som den gjorde när den fanns i den separata datorn med XP Pro. Men icke. Varken 7.5 eller det uppdaterade programmet gör det. Här räcker det att klicka på Startsmart-ikonen så förklarar programmet att hårdvaruacceleratorn inte är aktiverad, vilket den ska vara, och Nero startar inte Jag har kikat på den, går inte att varken aktivera eller avaktivera den. Ska man tro att det beror på att den virtuella datorn med XP pro saknar den funktion som efterfrågas av Nero? Har lagt ner ett par dagar på de här problemen och är tämligen förb-d nu.

Hej då, alla vänliga människor. Och allra vänligast tycker jag dom är som försöker komma med förslag till lösningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att man ska använda ett brännarprogram för att bränna. Punkt.

För att konvertera videofiler ska man använda ett program avsett för just det. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...