Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton Internet Security 2012


Stef

Rekommendera Poster

Har just installerat NIS 2012 på ny Netbook. Win 7. Nätverket består av 2 kabelanslutna Desktops varav den ena Win 7 den andra XP, 1 Nätverksskrivare, Canon Pixma, 1 TV Sony. Innan Netbooken funkade nätverket bra. Nu kan jag ibland se datorerna på nätverkskartorna men kan inte ansluta. På desktop med Win 7 kommer Netbook upp på kartan men kan inte ansluta. På Netbook kommer desktop Win 7 inte upp på kartan men går att ansluta eftersom den hittats men bara visas utanför kartan. Så blev det efter Norton, troligen brandväggen. Hur ska den ställas in för att få ihop nätverket?

 

Mvh

Stef

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan du inte bara inaktivera brandväggen temporärt för att testa om den är boven i dramat?

 

Högerklicka på Norton ikonen och välj Inaktivera Smart Brandvägg och får då välja tidsperiod ex. 15min men du kan ju direkt efteråt aktivera den igen på samma sätt.

post-73434-0-67250400-1318362875_thumb.png

 

I hjälpen för kartan så hittar du detta på Symantec:

Ändra kommunikationsport för Karta över nätverkssäkerhet

 

post-73434-0-06656800-1318363286_thumb.png

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har avaktiverat brandväggen och då funkar det bättre. Jag tänkte aktivera Windows brandvägg istället men det går inte eftersom Norton har tagit kommandot även där.

 

Jag har sett det här med kommunikationsporten och den är ju förinställd på en port och jag vet inte vilken port jag skall öppna.

 

Tycker det är rätt konstigt att Nortons standardinställningar inte kan fungera korrekt med 2 nya datorer som båda kör Windows 7 HP.

 

Jag har avinstallerat och kör tills vidare med Microsoft Security Essentials.

 

Tack för tipsen!

 

Stef

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...