Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna txt fil från intranät hemsidan


Bulldog

Rekommendera Poster

Jag gör en hemsida som jag har sparat på datorn (intranät tror jad det kallas)

Jag skulle vilja göra en länk som öppnar en txt fil direkt i anteckningar så att den går att redigera. Hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är beroende på hur varje användare har inställt på sin dator i hur .txt-filer öppnas.

Menar du att varje användare ska kunna spara txt-filen på servern automatiskt, så avråder jag från detta.

 

Gör hellre en redigerare där du öppnar filen på servern och skickar innehållet till en textarea och sedan en sparfunktion som sparar filen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag hade tänkt är att jag har en länk som öppnat txt filen. Då kan jag redigera filen & sparar den på rätt plats. Filen används till att synas i en frame på sidan. Det behövs inte sparas automatiskt.

 

"Gör hellre en redigerare där du öppnar filen på servern och skickar innehållet till en textarea och sedan en sparfunktion som sparar filen igen"

 

Det du skrev (se ovan) Det vet jag inte hur man gör.

Det jag har märkt är att mellan olika webläsare så händer det olika saker. Jag är inte så jätteduktig på detta som du märker. Men hoppas du förstår mig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen ser olika ut beroende på vilket skriptspråk du har möjlighet att använda.

Kan du köra PHP eller ASP (.NET) på ditt webbhotell (eller hemsideplats)?

 

Om du inte vet behöver du ta reda på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir för mycket för mig att fixa till så jag gör en annan lösning. Jag öppnar upp filerna genom utforskaren istället och redigerar dom där. Men jag tackar för tiden du lagt ner för att hjälpa mig.

"Om det blir en succse får jag ta mig tiden att göra en sida ordentligt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...