Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobil i Australien


Petter.L

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Jag undrar vad som gäller om man vill ha en mobiltelefon som fungerar både i Sverige och Austalien.

Har de ett annat typ av nät där eller kan man köra med sin vanliga svenska telefon?

Jag har hört talas om sk businesstelefoner som skall funka överallt, vilka modeller är detta?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi använder samma mobiltelefonsystem här som i Sverige. Om du har 'International Roaming' fungerar din mobil här också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Businness-telefoner brukar betyda dualband eller triband, beroende på hur tillverkaren definierar "överallt". Om du vill ha en telefon som funkar jämt, köp en iridium. (Ganska dyrt att köpa en satellittelefon, men det jämnar ut sig, de är väldigt dyra att ringa med oxå.. :)

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon!

 

Ska åka ner på ett sk Working Holiday Visa i slutet på oktober, skulle vara bra om man kan bli nådd via mobilen och SMS:a vid behov.

 

Funderar på att skaffa mig en Nokia 8310, så att jag kan lyssna på radio om jag får tråkigt... :)

 

Får kolla upp om den har 'International Roaming' först.

 

Tackar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Alla svenska telefoner fungerar i Australien.

 

Tänk på att skaffa ett australiskt kontantkort. Med det jag köpte, kommer inte ihåg vilket, kunden ringa till Sverige för 4 kronor per minut eller något sådant, att jämföra med Europolitan som tar 20 kronor/minut...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"International Roaming" Har alla som inte kör med kontantkort som standrad.

 

 

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...