Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ladda ner Internet Explorer i Windows 7?


VIM

Rekommendera Poster

Stora bekymmer med att få ordning på min Delldator 5030. Den har tömts på service och "återladdats" med Windows 7.

Jag har ett mobilt bredband men kommer inte in på nätet. Programmet "Stay Connected" fanns på datorn men efter rådgivning av Telenor tog jag bort det för att senare ladda ner det igen - varför begrep jag inte men.....

Eftersom jag inte kommer in på nätet kan jag naturligtvis inte ladda ner något.

Jag får följande skärmmeddelanden:

1)Ansluter genom WAN miniport (PPPOE). Fel 651. Modemet eller annan anslutningsenhet har rapporterat ett fel. De föreslår att aktivera loggning för att spara och skicka denna i ett mail vilket ju är omöjligt då jag inte har någon mail.

2)Därefter visas på skärmen "Fjärranslutning, anslut till bredbandsanslutning" vilket inte fungerar.

3)Dessutom har det förekommit flera förfrågningar om säkerhetskoder m.m.

 

Om någon/några vill hjälpa mig genom detta problem vore jag ytterst tacksam, men var vänlig att förklara i enkla termer - inte i datortermer.

P.S. Jag har talat med Telenor men de skickar alltid en länk och säger att där står lösningen vilket den sällan eller aldrig gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Verkar som den service du lät utföra på din dator sabbade den rejält. Har du hört med dom som gjorde den och varför den inte fungerar efter servicen. och vad menas med "tömts på service och återladdats" Har dom formaterat den och installerat om Windows 7? Ja i såfall, borde ju allt fungera till din belåtenhet, samt att internet explorer bara vore att köra igång, eftersom den redan finns i Windws 7.

 

Mailprogrammet Windows Live Mail däremot, måste du själv installera och länken tror jag finns på programmenyn, såvida du inte vill använda något annat till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De föreslår att aktivera loggning för att spara och skicka denna i ett mail vilket ju är omöjligt då jag inte har någon mail.
Vad menar du med det?

Dels borde du ha en mejladress för att kunna vara medlem här och dels går det ju snabbt att skaffa sig en på Hotmail eller Gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som den service du lät utföra på din dator sabbade den rejält. Har du hört med dom som gjorde den och varför den inte fungerar efter servicen. och vad menas med "tömts på service och återladdats" Har dom formaterat den och installerat om Windows 7? Ja i såfall, borde ju allt fungera till din belåtenhet, samt att internet explorer bara vore att köra igång, eftersom den redan finns i Windws 7.

 

Mailprogrammet Windows Live Mail däremot, måste du själv installera och länken tror jag finns på programmenyn, såvida du inte vill använda något annat till detta.

 

Hej Olle, ja du mitt datorspråk är som du märker ytterst begränsat. Din gissning är emellertid helt riktig, så ska det formuleras.

IE fanns installerat men på rekommendation av Telenor tog jag bort det på kontrollpanelen eftersom det inte gick att öppna med Telenors Stay Connected.

Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med det?

Dels borde du ha en mejladress för att kunna vara medlem här och dels går det ju snabbt att skaffa sig en på Hotmail eller Gmail.

 

Jo visst har jag mailadresser och hotmail, men efetrsom jag inte kommer in på IE kan jag inte komma in på Windows Live mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst har jag mailadresser och hotmail, men efetrsom jag inte kommer in på IE kan jag inte komma in på Windows Live mail.

Har du någon möjlighet att föra över loggfilen till en annan fungerande dator, t ex med hjälp av USB-minne, CD-skiva eller extern hårddisk? För det är ju ett sätt att då kunna skicka loggfilen till Telenor.

 

Hur fungerar engelska för dig?

För Microsoft har en sida som handlar om installation av IE, men det kräver att du kan ladda ner IE på en fungerande dator och föra över installationsfilen till datorn utan IE.

http://support.microsoft.com/kb/318378 Method 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...