Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem från Comhem krånglar! Hjälp


cags

Rekommendera Poster

Mitt modem Epc2203-ns

Min router Netgear N300 wireless gigabit router

WNR3500 U

 

Då och då under dagarna så tappar modemet bara kontakten, men oftast sker det när vi får automatisk uppringning. Telefonen som är kopplat till modemet ringer 2 gånger sen tappar modemet kontakten med Comhem.

 

Är det någon inställning i min router som inte modemet gillar eller vad kan det vara för fel?

 

Comhem vill bara att jag ska starta om den och vänta, jag vet redan den lösningen har själv jobbat på kundservice! Har prövat alla dessa lösningar, och visst det hjälper för tillfället, men problemet kvarstår.

 

Vet någon vad felet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är att du har Comhem som internetleverantör.

Comhem ligger långt ner hos cint

De problem du har är typiska för läget hos många Comhem kunder.

http://www.cint.se/sweden/asp20/Leaf.asp?id=124588

 

Tyvärr är det så att internet i sverige domineras av lågpris produkter som säljs med mördande reklam och ingen anslutningsavgift och lång bindningstid.

Undvik speciellt Telenor och deras dotterbolag Glocalnet och Bredbandsbolaget.

 

För att inte tala om Tele2.

De ringde mig och ville sälja mobilt 3G för att ersätta min ADSL.

På min fråga när jag skulle få täckning (3km från Göteborgs centrum) kom svaret: Det har vi.

Min replik: Ja ute på gården men ringer jag på min Comviq mobil från min fasta telefon

i lägenheten så svarar Comviq att det inte går att nå min mobil. "Vill du lämna medelande?"

Då blev Tele2 säljaren tyst och jag lade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Är det en trådlös dect-telefon? Är den placerad intill modemet? Flytta i så telefonen/basstationen ett par meter från modemet.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är att du har Comhem som internetleverantör.

Comhem ligger långt ner hos cint

De problem du har är typiska för läget hos många Comhem kunder.

http://www.cint.se/sweden/asp20/Leaf.asp?id=124588

 

Tyvärr är det så att internet i sverige domineras av lågpris produkter som säljs med mördande reklam och ingen anslutningsavgift och lång bindningstid.

Undvik speciellt Telenor och deras dotterbolag Glocalnet och Bredbandsbolaget.

 

För att inte tala om Tele2.

De ringde mig och ville sälja mobilt 3G för att ersätta min ADSL.

På min fråga när jag skulle få täckning (3km från Göteborgs centrum) kom svaret: Det har vi.

Min replik: Ja ute på gården men ringer jag på min Comviq mobil från min fasta telefon

i lägenheten så svarar Comviq att det inte går att nå min mobil. "Vill du lämna medelande?"

Då blev Tele2 säljaren tyst och jag lade på.

 

Jo Comhem är inte precis min favoritleverantör, bor tyvärr dåligt till :(

Och till den där säljaren, hahah XD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det en trådlös dect-telefon? Är den placerad intill modemet? Flytta i så telefonen/basstationen ett par meter från modemet.

/// Jari

 

Hej! Jo det är en trådlös telefon med basstation som står jättenära modemet :o Ska testa en annan lösning, skumt att det kan påverka. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej! Jo det är en trådlös telefon med basstation som står jättenära modemet :o Ska testa en annan lösning, skumt att det kan påverka. Tack!

 

Hej!

Det är inte så skumt. Modemet arbetar med radiofrekvenser (internet över kabeltv) det gör även basstationen till en dect-telefon. Modemet går inte att skärma av helt då det behöver kylning. Basstationen är inte heller helt avskärmad. Vilket medför att de kan störa varandra om de placeras intill varandra.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...