Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera ME så att bara 2k blir kvar


goettel

Rekommendera Poster

Har i dagsläget både Windows ME och 2000 installerade på datorn (detta på en och samma partition ), men eftersom jag numera aldrig använder ME skulle jag vilja avinstallera det och bara köra W2k. Helst skulle jga vilja ta bort ME utan att behöva installera om W2k - låter sig detta göras på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma parition :-( OK du kan ju ändra i boot.ini dvs ta bort raden C:\="Microsoft Windows Millennium Edition" (ja, jag har ju ME) så länge W2K är default boot.

Sedan har du ju "Program" och "Program Files" på samma parition... Frågan är om du har blandat eller om alla win9x program finns i Program och alla w2k program finns i Program Files? Det måste redas ut om du inte vill ha alla program som installerades i win9x...

Sedan kan du radera windows9x katalogen. Tänk efter före bara.

---------------------------------------------------------------------

Celeron 667@833 - GeForce2 MX - 256MB SDRAM

EIZO FlexScan T67S 20" - WinME(sv), W2K(en) & WXP(eng)

---------------------------------------------------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det verkligen??

När jag installerade både 2000 och ME så var jag tvungen att lägga ME först som huvudoperativ, och 2000 som 2:a...

jag misstänker att hela skiten då behöver en massa filer som försvinner om man tar bort ME??

Eller går det att lägga 2000 först?

Inte fan vet jag, men så har jag fattat det.........

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bäst att installera win9x/ME först sedan w2k. Och på var sin parition. Men de använder inte samma filer sas. Ovanstående metod funkar för att ta bort win9x/ME.

---------------------------------------------------------------------

Celeron 667@833 - GeForce2 MX - 256MB SDRAM

EIZO FlexScan T67S 20" - WinME(sv), W2K(en) & WXP(eng)

---------------------------------------------------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...