Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

svart skärm efter installation av program


reso

Rekommendera Poster

Har du fortfarande kvar mappen Windows.old så kan du om du har tillräckligt med diskutrymme återställa den Windows versionen som du tidigare hade och se om du kan få detta att fungera igen?

 

Microsoft KB 933168

Återställa en dator till en tidigare Windows-installation efter installation av Windows Vista

 

Har du dina viktiga filer kvar under din gamla installation Windows.old?

Microsoft Hur hämtar jag filer från mappen Windows.old?

 

Citat:

 

Om du uppgraderade datorn från Windows XP eller Windows Vista och inte formaterade om hårddisken under installationen bör du kunna hämta dina filer från mappen Windows.old.

 

  1. Klicka på Start-knappen 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_818.jpg och sedan på Dator.
  2. Dubbelklicka på hårddiskenheten som Windows är installerat på (vanligtvis C: -enheten).
  3. Dubbelklicka på mappen Windows.old.
  4. Dubbelklicka på mappen Användare.
  5. Dubbelklicka på ditt användarnamn.
  6. Öppna de mappar som innehåller de filer som du vill hämta. Om du till exempel vill hämta filerna i mappen Dokument dubbelklickar du på Dokument.
  7. Kopiera de filer som du vill ha och klistra in dem i en mapp i Windows 7.
     
    Om du till exempel vill hämta allt som finns i mappen Dokument kopierar du samtliga filer och mappar och klistrar sedan in dem i Dokumentbiblioteket i Windows 7.
  8. Upprepa steg 5-7 för alla användarkonton på datorn.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I annat fall försök att återställa dom filer som är viktiga och spara dessa på en annan plats och sedan kanske du skall göra om din installation från början.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag installerade om Windows Vista från Cd:n verkade det som om allt var ok utom att jag inte såg skrivbordet därtill såg jag naturligtvis INTE heller mina ikoner,

så att jag kunde starta program.

Vad menar du att du inte såg skrivbordet?

Den bakgrundsbild du är van vid eller ingenting, inte ens Startknappen?

 

För att se dina ikoner så högerklicka på skrivbordet > Visa > bocka i Visa skrivbordsikoner => se om detta hjälper att få fram dina ikoner igen.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du att du inte såg skrivbordet?

Den bakgrundsbild du är van vid eller ingenting, inte ens Startknappen?

 

För att se dina ikoner så högerklicka på skrivbordet > Visa > bocka i Visa skrivbordsikoner => se om detta hjälper att få fram dina ikoner igen.

 

Mvh

Jag såg ingenting, varken bakgrundsbild och följaktligt inga ikoner heller.

Nej inte heller startknappen.

Skärmen var bara svart.

Det enda jag såg var muspekaren som jag kunde röra som vanligt över den svarta skärmen.

Inte ens i felsäkert läge funkade det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg ingenting, varken bakgrundsbild och följaktligt inga ikoner heller.

Nej inte heller startknappen.

Skärmen var bara svart.

Det enda jag såg var muspekaren som jag kunde röra som vanligt över den svarta skärmen.

Inte ens i felsäkert läge funkade det. :(

 

Ingen ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att vid vissa typer av infektioner kan skrivbord, aktivitetslist och meddelandefält bli dolt när man börjar ta bort infektionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att vid vissa typer av infektioner kan skrivbord, aktivitetslist och meddelandefält bli dolt när man börjar ta bort infektionen.

 

Vad menar du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du inte förstår, men infektioner är samma sak som virus och andra skadliga program. Men det är väl inte så intressant nu när du har en ny installation av Windows, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du inte förstår, men infektioner är samma sak som virus och andra skadliga program. Men det är väl inte så intressant nu när du har en ny installation av Windows, eller?

Förlåt Cecilia

Min hjärna var inte igång förut

Jo intressant är det ju eftersom jag skulle vilja ha tillbaks mitt

gamla skrivbord med allt va det innebär.

Går inte det tror du ?

 

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du ser aktivitetsfält, start-knapp och meddelandefältet (det med klockan) nu efter ominstallationen och det bara är ikonerna som är borta. Har du prövat med att söka efter namnen på några av ikonerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...