Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får för lite ström


totte92

Rekommendera Poster

Hej, har problem med att få mitt GeForce 9800gt att fungera. Jag misstänker att kortet får för lite ström eftersom det står på nvidias hemsida att man bör ha ett 400 watt nätaggregat och i min dator sitter det ett 350 watts nätaggregat. Kortet kräver som mest 100 watt.

 

Jag fick en idé om att man kanske kunde koppla till ström till kortet separat med en adapter och lite sladdar som jag har gjort på bilden. Är det värt att försöka eller är det helt idiotiskt :unsure: ?

 

Sen undrar jag om man kan starta datorn med skärmen inkopplat i ett grafikkort som är helt oinstallerat. Det finns ju inga drivrutiner installerade och därför borde det väl inte funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. jag skulle nog ge dig tipset att köpa ett nytt nätagg. Det kan kanske fungera men vette tusan om ditt lösa nätagg orkar. Samt undrar om det kan ge andra problem...Borde dock inte skada datorn så länge kortet får rätt spänning.

 

Att starta en datorn utan drivrutin, inget problem. Alla grafikkort har en grundfunktion som kan ge dig en bild utan drivrutiner. Hur ska man annars kunna starta den dator i DOS, se BIOS-skärmen osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får problem med att nätagget du kopplar till grafikkortet har en helt annan jord än vad kortet får via sin anslutning till moderkortet...

 

Så mitt tips är att byta till en ny nätdel på t.ex. 450W, att lägga sig på precis 400W kan i värsta fall visa sig lite i underkant..

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får problem med att nätagget du kopplar till grafikkortet har en helt annan jord än vad kortet får via sin anslutning till moderkortet...

 

Så mitt tips är att byta till en ny nätdel på t.ex. 450W, att lägga sig på precis 400W kan i värsta fall visa sig lite i underkant..

:)

Går ju att åtgärda genom att koppla ihop minus med minus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju att åtgärda genom att koppla ihop minus med minus...

 

Hur menar du då? Är inte sladdarna rätt kopplade från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du då? Är inte sladdarna rätt kopplade från början?

Mjo.. men det kan vara bra att koppla ihop minus från det "lösa" aggregatet med minus i datorn.

Om det nu, som WinGuider.se menar, uppstår problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...