Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows Media Player 12


kalh

Rekommendera Poster

Hej! Jag försöker titta på en Windows Media wmv.fil i min laptop med Windows 7 64-bitars.

Men det vill sig inte... Inte ens en wmv.fil!

Windows Media Player har slutat att fungera blir beskedet på skärmen.

Jag har testa med Windows Fix It programmet som tydligen gör något och sätter "gröna" bockar i "slutprotokollet".

Provar igen med att titta, men samma svar återkommer "Windows Media Player har slutat att fungera"...

Media Player finns tydligen inte bland de program som går att avinstallera för att eventuellt installera på nytt.

WMP 12 finns ju att ladda ner...

Någon som vet på råd eller hur man avinstallerar WMP 12:an?

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Du kan behöva installera codecar i Windows 7. Inte säkert att de behövs, det kan vara något annat som felar. Själv använde jag detta Pack tidigare men tog bort det efter att jag fick strul med vanliga avi-filer och nu funkar det utan detta Pack, men kan vara värt ett försök att testa, några av de codecpacks som finns att ladda ner och använda gratis. Du får söka vidare på codecar så hittar du mera. Annars är VLC ett bra alternativ, som bör finnas på varje dator, hos de som tittar på film då och då. Själv använder jag det ofta.

 

http://www.windows7codecs.com/

 

Välj att ladda ner det Zipade paketet av VLC, så behöver du inte installera det, bara att kopiera in filerna i en mapp och köra programmet där.

 

http://www.videolan....ad-windows.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen NoWin & Olle Munter!

Jag avvaktar lite, men har hittat att det är en Nvidia dll.fil som spökar...

Funnit att många drabbats med samma problem och med olika grafikkort från Nvidia.

Jag hittade ett lite program "Reimage repair" som analyserar och reparerar, dock inte gratis vad jag förstår.

Får intrycket att de jobbar med Microsoft? Liknar deras Fix It...

 

Men jag ligger lågt ett tag och "googlar vidare.

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...