Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NeLaToLe - Uppdateringsproblem


NeLaToLe

Rekommendera Poster

Windows Update-felkod 643, är det någon som vet exakt vad man skall göra?

 

Har inte kunnat installera följande uppdateringarna:

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows XP, ... , Windows Vista, ...

KB2539636

 

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Widows XP, ... , Windows Vista, ...

KB2468871

 

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Widows XP, ... , Windows Vista, ...

KB2533523

 

Har kollat online och kom ingen vart.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Skapad
  • Senaste svar

Windows Update-felkod 643, är det någon som vet exakt vad man skall göra?

 

Har inte kunnat installera följande uppdateringarna:

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows XP, ... , Windows Vista, ...

.Net Framework 4 uppdateringar har varit problematiskt på vissa system.

Kör windows update och bocka ur Microsoft.NET Framework 4 update och installera alla andra uppdateringar.

Starta om datorn och kör Windows update igen och välj .Net Framework 4 update. Installationen kan ta väldigt lång tid på ett Windows 7 64-bitars system.

 

Du kan testa att köra en Clean Boot (Ren omstart) enligt metod 2 längre ned i länken.

 

Vad har du för operativsystem (Windows XP, Vista eller Windows 7) samt 32 el. 64 bitar?

Servicepack nr?

 

Fortfarande problem?

Testa att avinstallera Microsoft.NET Framework 4 Client profile under kontrollpanelen Avinstallera program.

 

Sedan hämtar du och installerar Microsoft.NET Framework 4 Client profile separat.

Läs instruktionerna noga i länken nedan och det kan sedan vara bra att följa metod 2 (eventuellt metod 1 också).

http://support.microsoft.com/kb/982670

 

Fristående installationsfil av Microsoft.NET Framework 4 Client profile: http://www.microsoft...ang=en&id=24872

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Vista Home Premium, 32-bitars, SP2.

 

Avvaktar nya instruktioner innan jag gör något.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Vista Home Premium, 32-bitars, SP2.

 

Avvaktar nya instruktioner innan jag gör något.

 

Mvh

 

starta datorn i t.ex. felsäkert läge och läs Windows updates loggfil.

 

Den ligger på:

 

C:\Windows

 

och heter WindowsUpdate.log

 

Leta upp den via t.ex. utforskaren och högerklicka på den, välj "Öppna med" och markera "Anteckningar""

 

Filen är i ren klartext och den mest intressanta informationen står "Längs ner" i dokumentet..

(Där hittar du de senaste loggade händelserna Leta efter t.ex. Failed, Error etc.)

 

Nu bör du få ett hum om vilken uppdatering etc. som orsakar problemen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

starta datorn i t.ex. felsäkert läge och läs Windows updates loggfil.

 

Den ligger på:

 

C:\Windows

 

och heter WindowsUpdate.log

 

Leta upp den via t.ex. utforskaren och högerklicka på den, välj "Öppna med" och markera "Anteckningar""

 

Filen är i ren klartext och den mest intressanta informationen står "Längs ner" i dokumentet..

(Där hittar du de senaste loggade händelserna Leta efter t.ex. Failed, Error etc.)

 

Nu bör du få ett hum om vilken uppdatering etc. som orsakar problemen!

tack för tipset - massa med information som jag inte begriper - problemet kvarstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Vista Home Premium, 32-bitars, SP2.

 

Avvaktar nya instruktioner innan jag gör något.

 

Mvh

Har du gjort de förslag som Flyfisherman gav dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.Net Framework 4 uppdateringar har varit problematiskt på vissa system.

Kör windows update och bocka ur Microsoft.NET Framework 4 update och installera alla andra uppdateringar.

Starta om datorn och kör Windows update igen och välj .Net Framework 4 update. Installationen kan ta väldigt lång tid på ett Windows 7 64-bitars system.

 

Du kan testa att köra en Clean Boot (Ren omstart) enligt metod 2 längre ned i länken.

 

Vad har du för operativsystem (Windows XP, Vista eller Windows 7) samt 32 el. 64 bitar?

Servicepack nr?

 

Fortfarande problem?

Testa att avinstallera Microsoft.NET Framework 4 Client profile under kontrollpanelen Avinstallera program.

 

Sedan hämtar du och installerar Microsoft.NET Framework 4 Client profile separat.

Läs instruktionerna noga i länken nedan och det kan sedan vara bra att följa metod 2 (eventuellt metod 1 också).

http://support.microsoft.com/kb/982670

 

Fristående installationsfil av Microsoft.NET Framework 4 Client profile: http://www.microsoft...ang=en&id=24872

 

Mvh

Aktuella uppdateringar som krånglar, 3 st

 

Som misslyckas gång på gång

 

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008 x86 (KB2533523)

 

och

 

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008 x86 (KB2468871).

 

Den tredje är

 

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242)

 

som lyckas men återkommer i listan för uppdateringar att installera.

 

I Kontrollpanelen\Program\Program och funktioner står det precis så här

 

Microsoft .NET Framework 3.5 SP1

Microsoft .NET Framework 4 Client Profile

Microsoft .NET Framework 4 Client Profil...

 

Om jag skall avinstallera Microsoft .NET Framework 4 vilket av dessa skall det bli?

 

Hade tänkt avinstallera Microsoft .NET Framework 4 med Revo Uninstaller och sedan följa din uppmaning – hämta och installera Microsoft .NET Framework 4 Client Profile separat enligt Metod 2. Har jag uppfattat dig korrekt?

 

Angående Metod 1, hur gör man för att återställa Windows Update-komponenterna?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort de förslag som Flyfisherman gav dig?

Inte än, har just sett ditt inlägg; var god se det jag har just postat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte Winguiders tips hjälper så föreslår jag att du börjar med så kallad Clean Boot.

 

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Selektiv start".

4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".

5. Välj fliken "Tjänster".

6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".

7. Klicka på "Inaktivera alla".

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Starta om datorn.

 

Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar

1. Klicka på Start-knappen och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Klicka på "Sök efter uppdateringar" i det övre vänstra hörnet.

3. Installera de hittade uppdateringarna.

4. Starta om datorn.

 

Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera.

Obs! Utför steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.

 

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Normal start".

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

5. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående felkod 643 ihop med Windows update så hittar jag en supportartikel:

http://support.microsoft.com/kb/976982

 

Visserligen på engelska, men det finns en "FixIT" Knapp som kan bidra med enkel hjälp!

 

:)

Det gick 'nästan'.

 

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242)

 

finns kvar i uppdateringar att installera trots besked att det lyckades.

 

Fick en ny uppdatering

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 på Windows XP, Windows Vista och Windows Server 2008 x86 (KB2416447)

 

som inte går att installera.

 

:(

 

Kanske dags att testa Cecilias förslag!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-67137200-1314936837_thumb.jpg

 

I winguiders länk i inlägg #15 finns en Fix it att finna under " Click here to view...."

 

LARSAS

Inlägg #19 handlar just om inlägg #15, alltså jag har redan försökt och resultatet kan du läsa i det förstnämnda inlägget.

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I inlägg 19 uppfattar jag det så att du kört Fix It nr 50123 Det jag menar är att du nu skall testa Fix It 50202 som du når med min beskrivning .Har jag missuppfattat situationen?

 

LARSAS

 

Borde inte tråden f.o.m inlägg 7 bilda en egen tråd och under forum Vista ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I inlägg 19 uppfattar jag det så att du kört Fix It nr 50123 Det jag menar är att du nu skall testa Fix It 50202 som du når med min beskrivning .Har jag missuppfattat situationen?

 

LARSAS

 

Borde inte tråden f.o.m inlägg 7 bilda en egen tråd och under forum Vista ?

Hej!

 

Nej, det har du inte. Det var jag som gjorde det men jag hittar inte 'Click to view...'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej, det har du inte. Det var jag som gjorde det men jag hittar inte 'Click to view...'.

Hej igen, har hittat, återkommer senare med resultatet. Tack ännu en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört Fix it 50202 och installationen av

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 på Windows XP, Windows Vista och Windows Server 2008 x86 (KB2416447)

 

mislyckas fortfarande.

 

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242)

 

finns också kvar, jag menar systemet fortsätter att påminna mig om att installera den fastän jag redan har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för "Clean boot" då. :thumbsup:

Absolut, fast jag hinner inte de närmaste dagarna, måste iväg. Återkommer nästa vecka med besked.

Tack så mycket och trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört Fix it 50202 och installationen av

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 på Windows XP, Windows Vista och Windows Server 2008 x86 (KB2416447)

 

mislyckas fortfarande.

 

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242)

 

finns också kvar, jag menar systemet fortsätter att påminna mig om att installera den fastän jag redan har gjort det.

 

När det gäller säkerhetsuppdateringen för MS Netframework 1.1 SP1 kan strulet bero på att 1.1 SP1 ej är installerad..Om den fortfarande inte finns i kontrollpanelen så skulle jag välja att dölja uppdaterihgen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Resultat efter Clean boot:

 

Slutfördes: 1 uppdatering (KB2538242)

Mislyckades: 1 uppdatering (KB2416447)

 

Påträffade fel:

 

643 ...

 

 

Fortfarande 'Uppdateringar att installera':

 

Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 på Windows XP, Windows Vista och Windows Server 2008 x86 (KB2416447)

 

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242)

(OBS! Finns kvar att installera trots 'Slutfördes')

 

Alltså Clean boot hjälpte inte, tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...