Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nollställa Bios?


Da.Ny

Rekommendera Poster

Hallå,

sitter med ett jobbigt problem!

Jag råkade (experiment syfte endas) att installera Win Server 2008 på disk nr 2, alltså på E partition. På C kör jag win 7, SSD disk.

I början funka det bra med Boot managern, jag fick välja med pilar vilket OS som skulle boota. Nu, kan jag inte välja mer! Startar automatiskt på Server. Kan inte ens välja att boota från DVD. Tänkte ominstallera Win 7 i min desperation.

 

Jag plockade bort disk 2, hade bara SSD disken i. Fastnar på boot manager, försöker starta på Win Server men går naturlightvis inte.

 

Hur i Helv.. kommer jag runt detta? Kan man resetta BIOS och slippa bootmanagern och samtidigt plocka bort disk 2.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du DVDn med Windows 7 installationsprogram?

I så fall starta från den och välj att göra en "Startup repair", se Method 1 i första svaret på sidan http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/itprovistasetup/thread/e6b22272-3849-4625-a218-a9d49031f73c/

Alternativt att du bygger om boot managerns information enligt Method 2 i samma svar, men någon i tråden skriver att det ledde till att Windows förlorades och behövde installeras om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner EasyBCD. Med det programmet kan du reparera bootfilerna, ändra boot disk och mycket mer. Programmet är gratis för hemanvändare. Förklaring av de olika flikarna finns längst ner på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nollaställa din bios / Moderkort konfiguration

1-ta ut strömsladden ,

2-tryck på Av / På knappen så du tömmer datorn från ström ,

3- ta ut batteriet som sitter i moderkortet i 5 minuter .

 

Efter 5 minuter koppla in allt igen .

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...