Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mail till Outlook


Mad Man

Rekommendera Poster

Hej,

 

Det känns som jag snart fyllt min kvot för frågor för 2011, men datorbytet strular mer än vad jag tänkt mig.

 

Nästa problem: Tänkte köra Outlook 2007 på den nya datorn och på den gamla körde jag Window Mail. Hur för man över mailen (ifrån .eml) till Outlook?

 

Jag hittade ett litet program, "eml to pst converter", men problemet var att det enbart var en demoversion, och jag är inte såå sugen att betala 250 kr för något som jag enbart kommer att använda 1 gång.

 

Det finns en importmöjlighet i Outlook 2007: <Import and Export><Import Internet Mail and Adresses><Windows Mail>, men när jag kopierar hela paketet med gamla mail till det som borde vara Windows Mail katalogen på den nya datorn, så importeras enbart det som låg i inboxen.

 

Tröttsamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte Live Mail eller Outlook 2007 (har haft 2007 men har 2010). Men vad jag kommer ihåg så ska det gå att exportera dina mejl i Live Mail som .pst och sen går ju det lätt att importera den filen i Outlook 2007.

 

Någon annan här borde väll köra Live Mail som kanske kan säga var de rätta knapparna sitter för det vet jag inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lustig detalj är att i Foldern \\Användare...\AppData\Local\Microsoft finns det både "WIndows Live Mail" och "Windows Mail"

 

Om man söker på Windows Mail i hjälpen så står det att dom plockat bort det programmet. Varför skapa en katalogstruktur för det programmet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail är ersatt av Windows Live Mail ja men jag har ingen aning varför Windows Mail finns med i mappstrukturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra! Skulle du kunna dela med dig här om hur du gjorde? Så kan andra kanske få nytta av det.

 

Självklart...

 

När jag inte hittade något matnyttigt om hur man flyttar från Windows Mail till Outlook så började jag gooogla på om det fanns något sätt att flytta mail från Windows Live Mail till Outlook istället, och tänk det fanns det: http://support.microsoft.com/kb/980534/sv

 

Så jag flyttade över hela den gamla mailstrukturen till Live Mail strukturen på den nya datorn, öpppnade Live Mail och började exportera.

 

Men det sket sig med en gång, kan man säga, för programmet hängde sig. Så jag testade att exportera folder för folder istället och det gick bättre. Så två timmar senare hade jag exporterat alla foldrar jag hade på den gamla datorn.

 

SUCCÉ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...