Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ansluta


ScaleoT

Rekommendera Poster

Hej jag har en asus eee pc 1001ha, när jag väljer närverket som jag ska ansluta och skriver in lösenordet så bler det begränstat och så viser det ingen anslutnig ett antal ggr automatisk sen står det med grå text på nätverket automatis och så gåår det inte att ansluta. Datorn har windows xp. KAn nån hjälpa mig???? Tack i förhand\\ ScaleoT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när jag ansluter med sladd brukar jag inte få fråga om vilket jag ska ansluta till, så antar att du har trådlöst.

 

Jag har varit med om ett liknande fel och det berodde på drivrutinen inte kunde köra WPA2 kryptering på n-standard (på den routern, det fungerade hur bra som helst på en cisco AP), med en av modellerna hittade jag efter många om och men nyare drivrutin och då fungerade det.

 

Alternativt och snabbare prova bara sänka ner routern/AP till G standard eller ändra nyckeln till WAP/WEP eller lägg ett nät till G standard med WPA2 key.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när jag ansluter med sladd brukar jag inte få fråga om vilket jag ska ansluta till, så antar att du har trådlöst.

 

Jag har varit med om ett liknande fel och det berodde på drivrutinen inte kunde köra WPA2 kryptering på n-standard (på den routern, det fungerade hur bra som helst på en cisco AP), med en av modellerna hittade jag efter många om och men nyare drivrutin och då fungerade det.

 

Alternativt och snabbare prova bara sänka ner routern/AP till G standard eller ändra nyckeln till WAP/WEP eller lägg ett nät till G standard med WPA2 key.

Hej! Det har ju fungerat på den routern tidigare men så tog ja datorn till en kompis som hade oskyddat o sen när jag testa ansluta hemma så fungerade det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även haft problem med att efter jag starta om mina datorer så slutade den att hitta min router ens, men hittar alla grannars nätverk, men då ändrade jag channel från auto till en fixerad och sänkte ner från b,g,n till endast b och g bandet. Det låter inte som det, men en sak du kan prova.

 

Kollat och rensat nätverksinställningar? (Lösenord o kryptering) Och sedan lagt in det igen.

 

Starta om routern, minst 10 sek utan ström

 

Gör annars om konfig av routern och datorn.

 

Sedan börjar det brista på lite ideér just nu... Men svara gärna om något av det skulle fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...