Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS3 eller Xbox?


Krewlir

Rekommendera Poster

Jag har velat mellan att köpa ett xbox 360 eller ps3 och valet ligger på xbox som det ser ut nu. Det enda jag undrar är om man kan ha sin xbox i det trådlösa nätverket och komma åt filmer via det? Fungerar även Hd-filmer? Verkar som det är problem med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du vill titta på Blu-ray filmer så skulle ett PS3 vara bra, jag har ingen vidare erfarenhet med Xbox 360 men båda två har HD-kvalité. Ljudet är det ingen större skillnad på utan båda har stöd för 5.1 surround.

Har dock ett playstation 3 och det funkar perfekt i det trådlösa nätverket och kan komma åt mina filmer på alla mina datorer i nätverket, även musik och bilder.

 

Det största som skiljer PS3 från Xbox är förmodligen att PS3 kan läsa Blu-ray skivor, vilket inte Xbox kan (Xbox kan läsa DVD, och CD)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att xbox inte kan spela upp hd-filmer, men att komma åt filmer osv i nätverket går utmärkt! så "vanliga" filmer går det att spela upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har både ps3 och 360 och tycker ps3 är en självklarhet.

360 kan inte spela full-HD nej, och ska man spela online får man pröjsa för det...

Konsolerna ligger ju nästan i samma prisklass.

Dessutom måste man väl köpa till en trådlösmottagare för 900, så köp inget xbox, eller köp mitt....

 

GL & HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att xbox inte kan spela upp hd-filmer, men det går utmärkt att hitta filmer osv i nätverket. Det går givetvis att spela upp "vanliga" filmer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för hjälpen.

De flesta jag pratar med eller frågar rek PS3, det dryga är dock att de flesta jag känner kör på xbox... Har hört att det är nåt i den senaste uppdateringen till ps3, cinevia eller nåt, som gör att man inte kan se vissa filmer via datorn, stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...