Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ingen bild, bara ljud. Hjälp!


Novis2011

Rekommendera Poster

Jag försöker bränna en dvd i Nero, men får bara ljud, ingen bild. Filerna var från början mp4 men då min dvd inte kunde läsa dom har jag konverterat dom till avi-filer, som jag är säker på att min spelare kan läsa. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har du testat att spela upp AVI filerna i någon media player ex. VLC media player på datorn så att dom "fungerar"?

Kan ju vara att din konvertering gick snett?

http://www.videolan.org/vlc/

 

Dessa .AVI filer skall ju också brännas ut som vanliga datafiler på DV-skivan .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Avi-filerna funkar perfekt att spela upp på datorn så det är inte problemet, tyvärr. Andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har du bränt dom som jag skrev?

 

Tala om exakt hur du gör.

 

Sedan när du tar skivan till DVD-spelaren och väljer .avi filen så spelas den upp och visas på teven men du får inget ljud? med ljud men ingen bild på teven?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar men jag har ännu inte kommit till rätta med mitt problem.

Jag har alltså konverterat filerna och de fungerar i datorn som avi-filer. I Nero väljer jag data burn och lägger till filerna.

När jag sedan sätter in DVD-skivan i spelaren kommer ljudet igång och spelar upp alla filer, men det kommer ingen bild. Om jag bara kunde förstå varför :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I datorn funkar den perfekt.

Jag är dock helt säker på att min DVD-spelare läser avi-filer, andra filer som jag bränt funkar perfekt.

Det här gör mig helt förvirrad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...