Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med drivrutiner till mitt grafikkort


superpalm

Rekommendera Poster

Hej gott folk!

 

Är ingen expert på datorer så jag skulle behöva lite hjälp.

Det hela startade med att jag skulle uppdatera mina drivrutiner till mitt grafikkort (nvidia geforce gt 520m), vet inte varför men jag satt och pillade lite och såg att min version var kass, så jag laddade ner drivrutinerna och skulle installera skiten, men då helt plötsligt stod det att jag inte hade ett sådant grafikkort i datorn. Kör jag dxdiag så står det att jag har ett Intel HD Graphic Family istället. Ingenting verkar fungera så kan någon förklara för mig hur jag ska kunna installera drivrutinerna till mitt nvidiakort när datorn inte ens känner av att jag har det?

 

Har en bärbar dator och det står klart och tydligt på den att kortet ska finnas.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator och var laddade du ner drivrutinen?

 

Det är en ASUS A53S.

Laddade ner den från nvidias hemsida.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera dig att prova drivrutiner från ASUS hemsida. Jag hittade 3 olika modeller Asus A53S, så jag kan inte ge dig länken direkt. Här är länken till nedladdningssidan.

 

http://support.asus....guage=en&type=1

 

Det funkar inte, datorn hittar helt enkelt inte mitt grafikkort längre.

Vad gör jag? Är den trasig eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns grafikkortet med i Enhetshanteraren?

Du kan också se om du har en återställningspunkt innan du pillade lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerade det att installera drivrutinerna, vet ej varför men det funkar nu i varje fall. Men jag hittar bara grafikkortet i enhetshanteraren och ingen annanstans. Så varför väljer datorn att använda mitt värdelösa integrerade grafikkort (som använder upp stora delar av mitt ram-minne, vilket integrerade gör eller?) när jag har ett mycket bättre med dedikerat minne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var står det att datorn använder det integrerade kortet?

 

Nu vet jag inte vilket OS du har. Jag har Vista. Högerklicka på skrivbordet, Välj Anpassa och sedan Bildskärmsinställningar. Vad står det där?

 

Eller öppna Nvidia kontrollpanel. Klicka på Systeminfo. längst ner till vänster.

Vad står det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...