Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Portabel E-legitimation


guuhhh

Rekommendera Poster

Hej!

Det hävdas ju envist från utgivarna av e-leg att det inte går att installera portabelt, vilket för mig verkar stenålders, numera sitter man ju inte fastlåst vid en enda dator, men eftersom e-leg finns för Linux, och det bevisligen går att installera portabel Linux på en USB-pinne, borde det väl gå att installera Linuxversionen av e-leg på den, eller är jag alldeles ute och cyklar månne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde det väl gå att installera Linuxversionen av e-leg på den
Det borde gå bra, men det är ju inte riktigt vad man menar med ett portabelt program utan mer ett portabelt operativsystem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det handlar om en absolut säkerhetsfunktion, så måste det ju vara absolut 100% garanterat säkert.

Hos min bank, så kan jag använda BankID som det också heter, på tre sätt.

 

  • BankID på fil - laddas ner från internetbanken och sparas på din dator.
  • BankID på kort - har ditt BankID lagrat på ett kort med chip och finns med eller utan foto. Med foto fungerar det även som ett vanligt ID-kort.
  • BankID i mobil - din e-legitimation finns knutet till ett mobilnummer.
    (BankID i mobil kan för närvarande bara användas i vår internetbank och direktbetalningsjtänst.)

 

Om det gäller rakt över hos alla banker vet inte jag, det enklaste är ju att du kontaktar din bank, så får du veta exakt om det fungerar, enligt dina funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...