Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med trådlös anslutning


Fessing

Rekommendera Poster

har försökt ansluta till internet med 2 olika mobiler som båda har trådlös surfpunkt! som ni ser på första bilden så hittas telefonen men den går ej att ansluta! Den finns bland de trådlösa enheterna att ansluta till men jag får up fel meddelande om att den skulle vara nedkopplad eller inte ansluten! som ni ser på bild ett!

 

jag har på bild 2 valt en random router för att visa hur de egetnligen skall se ut!

 

hur kommer de sig att jag bara kan ansluta med router och inte med mobiltelefonen?

 

tacksam för svar och eventuell lössning!

post-117717-0-08223800-1311703686_thumb.jpg

post-117717-0-40155100-1311703712_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta grundar sig på min HTC Desire Z.

Man klickar helt enkelt i om telefonen ska tillåta dataöverföring

via mobilnätet

via WiFi

själv har jag enbart valt klicka för WiFi och gett HTCn namn (SSID) och "passwordet" för att komma

in på min WiFi-router här hemma.

För att ha koll på kostnaderna.

 

Om du inte kommer ut via mobilnätet (för dataövering=surfning osv.) så har du inte klickat för att du tillåter det. Är min slutsats.

Kanske dags läsa manualen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör ingen router emellan! Skall ju koppla med hjälp av wifi mellan dator och telefonens trådlösa internet åtkomstpunkt är de verkligen ingen som vet hur jag skall lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju ha en accesspunkt att kunna koppla upp mot, en dator, är i sig ingen accesspunkt, utan du måste ha något emellan datorn och mobilen, som kopplar ihop dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fessing kanske ska använda mobilen som AP för att datorn ska kunna koppla upp sig mot 3G? Alla mobiler tillåter inte detta, vissa måste man roota. Såg på C-net att iphone4 tillåter det på verizon, men inte på AT&T, eller om det var tvärt om. (Iphonen var bara ett exempel, antagligen finns samma spärrar på androidlurar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är den att de fungerat bra med windows 7 men sen gick jag o la in xp och då slutade de fungera direkt! och precis som virtuosen2 säger skall jag andvända min mobil som AP! Jag har nu fått detta att fungera med hjälp av ett program jag fann på nätet:)

så de verkar funka bra o programet var free så de är bra! connection manager något heter de! fungerar tio i top!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...