Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Premiere elements 8


YML

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag har en ett år gammal dator med god prestanda på alla sätt.

Jag använder Adobe Premiere Elements 8 och även Photoshop 8 väldigt flitigt. Jag har en stor mängd foton och gör regelbundet skivor med bilder och musik. Jag har tidigare på annan dator haft tidigare upplagor av dessa program men aldrig upplevt liknande problem.

 

Mitt problem nu är att jag i Elements ofta får upp en varning,

Systemminnet för premiere elements håller på att ta slut,fortsätt med försiktighet.

 

Efter detta så händer det att foton i filmen inte visas eller är svarta rutor eller så stänger programmet av sig.

När jag startar om på nytt kan jag fortsätta en stund till innan det blir lika dant igen.

 

Finns det en gräns för hur stort ett projekt kan vara? Just nu har jag ett film och bildspel på 1tim 20 min.

Gamla sparade projekt som ligger i elements mappar påverkar de hur systemminnet fungerar?

 

Det är ofta svårt att hitta någon som är bekant med Elements för att få råd och tips kanske har jag bättre tur här?

 

Yvonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Själv använder jag andra program till film och foro. Jag har testat Adobe Primiere Elements 9 och Photoshop Elements 6-9 och gillar dom inte. Troligen får du installera om programmet, men ett sånt här strul kan lika fort återkomma, även om du tar bort programmet och installerar det igen, fast det sistnämnda borde vara att föredra. Du får försöka hitta och ta bort allt av programmet, innan du kör in det på nytt. Photoshop Elements 5 tyckte jag var OK när det gäller foto, men version 9 är ingen höjdare och att programmen blir sämre när dom utvecklas, är inget ovanligt. Har du tur kommer någon med bättre förslag. Din dator hade ju också bra prestanda, så felet finns inte där eller så har du missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tråden //eforum.idg.se/topic/324219-systemminne-och-adobe-premiere-elements/ handlar om samma felmeddelande och innehåller många förslag på åtgärder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...