Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem öppna filmsekvenser på youtube


Pellepop

Rekommendera Poster

Först o främst ber jag om ursäkt om jag lagt frågan fel!Har problem med att öppna upp filmer ex på youtube.Markören kan snurra flera minuter innan film döker upp,om så den gör det!Det är en Toshiba dator med toshiba uppgradering från Vista till W7.Har provat med min sons äldre dator på mitt nätverk att öppna..o då går det som så vanligt!Unrar om nåt har "försvunnit"gällande filer när jag uppgraderade till W7 från Vista?Någon som har nån ide om vad problemet är?har provat att installera om allt från början Vista till w7..,men det hjälpte inte!/MVH Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först o främst ber jag om ursäkt om jag lagt frågan fel!Har problem med att öppna upp filmer ex på youtube.Markören kan snurra flera minuter innan film döker upp,om så den gör det!Det är en Toshiba dator med toshiba uppgradering från Vista till W7.Har provat med min sons äldre dator på mitt nätverk att öppna..o då går det som så vanligt!Unrar om nåt har "försvunnit"gällande filer när jag uppgraderade till W7 från Vista?Någon som har nån ide om vad problemet är?har provat att installera om allt från början Vista till w7..,men det hjälpte inte!/MVH Pelle

 

Det beror inte på adobes nya flash och att du har "aktivera hårdvaruaccelerering" i bockat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey..men var hittar jag den ibockningen då?Har öppnat flasch via kontrollpanelen..men hittar inte den ibockningen!?Min verson är 10,3,181,23..är det galet när jag har w7 64 bit?/MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Vilken webbläsare använder du?

I 64-bitars Windows 7 finns två stycken Internet Explorer, 32-bitars resp. 64-bitars Internet Explorer. Adobe har bara släppt Flash för 32-bitars webbläsare medan varianten för 64-bitars webbläsare bara finns i en betaversion.

Senaste versionen är nu 10.3.181.34 http://get.adobe.com/se/flashplayer/

 

Har du hämtat drivrutiner för Windows 7 från Toshibas webbplats?

Olämpliga drivrutiner, framför allt för moderkortets chipset, kan ge upphov till seg dator.

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/se/generic/SUPPORT_PORTAL/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Snart ett år med detta problem..men nu provar vi igen!Har provat ominstallera dator men inen skillnad!Dock så provade jag alldrig medan datorn var i "Vista" läge utan jag "la" W7 utanpå..o samma problem gällande att öppna upp filmsekvenser på bla youtube o andra "oppskura sidor"Inget problem att kolla på sekvenser på kanal5 play o svt play!Det är alltså ett W7 som jag "fick" av Toshiba för att uppgradera till W7 från Vista..kanske det har nåt med saken att göra?Men hur sjuttsingen kommer jag åt accelartionsinställningen på adobe flaschplayern?Kan nån beskriva detta steg för steg?Lyckades komma in tidigare..men kom inte ihåg hur jag gjorde!½MVH

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...