Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skicka epost


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Jag använder ett Hotmail-konto i programmet Mail på en MacMini. Problemet är att jag inte kan skicka epost längre, då jag hela tiden får upp en dialogruta där "Smpt-servern kräver lösenord". Jag fyller i det rätta lösenordet, men smtp-servern accepterar inte lösenordet. När jag kontrollerar serverinställningarna står det att smtp-servern är nerkopplad!

Detta problemet har jag inte om jag går in på mitt Hotmail-konto via webläsaren, utan bara i e-postprogrammet, men det är via Mail jag sköter alla mina kundkontakter i min firma.

Jag har kontaktat Hotmail-supporten, men det dröjer tydligen en evighet att få svar därifrån, så jag undrar om någon vänlig själ på Eforum kan ha ett svar tillhands?

 

PS. Jag har dessutom provat att ta bort kontot, och återinstallerat det med ett nytt säkrare lösenord, dock utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag använder ett Hotmail-konto i programmet Mail på en MacMini. Problemet är att jag inte kan skicka epost längre, då jag hela tiden får upp en dialogruta där "Smpt-servern kräver lösenord". Jag fyller i det rätta lösenordet, men smtp-servern accepterar inte lösenordet. När jag kontrollerar serverinställningarna står det att smtp-servern är nerkopplad!

Detta problemet har jag inte om jag går in på mitt Hotmail-konto via webläsaren, utan bara i e-postprogrammet, men det är via Mail jag sköter alla mina kundkontakter i min firma.

Jag har kontaktat Hotmail-supporten, men det dröjer tydligen en evighet att få svar därifrån, så jag undrar om någon vänlig själ på Eforum kan ha ett svar tillhands?

 

PS. Jag har dessutom provat att ta bort kontot, och återinstallerat det med ett nytt säkrare lösenord, dock utan framgång.

 

Har du ditt Hotmailkonto konfigurerat som IMAP eller POP?

...vad jag förstår har Hotmail bara stöd för IMAP.

 

Jag hittade litegrann här som kanske kan ge lite tips på vägen:

http://forum.macworld.se/topic/54552-mail-ihop-med-hotmail/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Har du ditt Hotmailkonto konfigurerat som IMAP eller POP?

...vad jag förstår har Hotmail bara stöd för IMAP.

 

Jag hittade litegrann här som kanske kan ge lite tips på vägen:

http://forum.macworld.se/topic/54552-mail-ihop-med-hotmail/

 

Det är konfigurerat som POP, och det har aldrig strulat tidigare, bara de senaste veckorna. När jag lägger till ett Hotmailkonto väljer den ju själv POP3, så jag utgår från att det är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

kolla även denna tråd:

//eforum.idg.se/topic/328805-hotmail-till-outlook/

Det kan ha hjälpt med den tråden.

Jag ändrade till min nuvarande Internetleverantörs (Bredbandsbolaget) utgående server, och det gick att skicka ett testmejl. Jag håller tummarna för att det fungerar framöver.

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...