Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator hänger sig och skärm blinkar!


wigge_w

Rekommendera Poster

Hej på er ...

Nu va man här igen:-S jag har en hp pavillion d4595 som börjar bete sig konstigt...hade tidigare problem med grafikkort gtx460 som jag inte fick att fungera så jag skickade tillbaka det men dom hitta inget fel...datorn hängde sig med det men inte med mitt gammla 7900gtx.

Men nu går det inte att köra med det gammla heller...datorn fryser och skärmen blinkar ibland med 5-6 sek mellanrum.Och när man spelar så blir bilden konstig med svarta rutor "typ"....så nå galet är det.

 

Skrev det i detta forum för jag tror att det kanske är moderkortet som är på väg att sluta funka...har hört fler som fått lämna in den för det.Men har ju inte nå garanti kvar:-(

Hoppas nån här vet nåt??:-)

/Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag....kör med nyaste drivisar till kortet(n) men det har ingen betydelse det går i alla fall inte.

Det är som datorn har fått fnatt surfar man lr gör nå lättsamt så fryser den och även när den går ner i vänteläge händer samma sak :angry: ...men det är klart med snart 9 år på nacken är det väl nåt som är på väg att geupp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade tidigare problem med grafikkort gtx460 som jag inte fick att fungera så jag skickade tillbaka det men dom hitta inget fel...datorn hängde sig med det men inte med mitt gammla 7900gtx.
Kan ju vara nätaggregatet som inte orkar med längre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss bytt till ett corsair 650 så det ska inte va bekymmer.. Datorn fryser nu och då även när den går i vänte läge ibland.. Har provat allt tycker jag har även maxat den med test program så den ska bli riktigt het, men då kan den gå och ibland inte :-? Vet ej vad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har beställt mer minne och ska se om det blir bättre.. Har bara 2 i ramminne.. Tycker det låter lite.. Återkommer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...