Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera AVG antivirusprogram, snälla hjälp...


Lilla Mindy

Rekommendera Poster

Lilla Mindy

Jag har försökt installera AVG free antivirusprogram flera gånger nu men när den är på AVG Software Installer så kommer det upp ett felmeddelande där det står:

 

"Connection failed, this application requires internet Connectivity- if you are Using proxy server, please specify the settings below."

 

också står det:

 

server:__________

port: 80

 

nedanför kan man välja att klicka i "use proxy authentication" och ska då skriva i username och password.

 

Jag har ingen aning om varför jag för det här felmeddelandet, datorn är ny köpte den begangnad i dag, och försöker nu lägga in AVG eftersom jag hade det på den förra datorn och det fungerade då felfritt...

 

någon som kan hjälpa mig..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råder dig att installera om Windows för att datorn säkert ska vara fri från skadliga program och konstiga inställningar typ proxy server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Tack för svaret, tyvärr medföljde ingen xp-skiva när jag köpte datorn, men det kanske finns att köpa på tradera ska kolla...

det går inte att ladda ner något gratis program som lagar windows annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tack för svaret, tyvärr medföljde ingen xp-skiva när jag köpte datorn, men det kanske finns att köpa på tradera ska kolla...

det går inte att ladda ner något gratis program som lagar windows annars?

 

Hej,

Jag skulle vara lite restriktiv med att handla en MS-Windows vilken som helst från Tradera.

Det har förekommit många piratutgåvor på Tradera - vissa är snyggt gjorda och svåra att upptäcka förrän man skall aktivera produkten och då får ett meddelande från Microsoft om att det är en illegal version.

 

Visst det finns ju seriösa datorhandlare (läs butiker) på Tradera också - man bara så du är uppmärksam på detta.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en märkesdator, t ex Dell eller HP, så brukar det finnas en återställningspartition som man kan använda för ominstallation. Finns det en klisterlapp med en produktnyckel för Windows på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Jag råder dig att installera om Windows för att datorn säkert ska vara fri från skadliga program och konstiga inställningar typ proxy server.

 

Jag hittade en skiva som det stod Windows XP på i min låda, så jag har nu installerat om windows med den, tyvärr fungerade inte koden som står under datorn, så det kommer upp meddelande om att jag har 30 dagar på mig att skriva in koden..

Ångrar att jag köpte datorn.. har bara blivit en massa problem.. sen jag installerade om windows så fungerar inte det trådlösa nätverket som jag har till comhem, ikonen för det inne på nätverksanslutningar är borta och det finns bara lokalt nätverk som det står att sladden inte är ansluten till, jag har provat sätta i sladden men det fungerar inte ändå,(står fortfarande att sladden inte är ansluten) tror att det nätverkskortet kan vara trasigt, för sladden och modemet fungerar till den andra datorn..

Ljudet fungerar inte häller sedan jag gjorde ominstallationen, det står att ingen ljudenhet finns..

 

 

inget ljud och inget internet.. finns det något jag kan göra? går det att installera om det trådlösa nätverket så det går att komma ut på internet iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Datorn är en Packard Bell och såg precis att koden som sitter under är till Vista och jag har ju installerat xp så kan ju vara därför inte koden funkar.. men jag har ingen vista-skiva.. är det kört nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du installerade om datorn med en XP-skiva, som antingen är standard eller gjord för en annan dator, saknas drivrutiner till en del hårdvara. Jag gissar att det är en bärbar dator eftersom produktnyckeln är på undersidan av datorn och därmed är det en märkesdator. Vilket företag har tillverkat datorn och vilken datormodell är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Eftersom du installerade om datorn med en XP-skiva, som antingen är standard eller gjord för en annan dator, saknas drivrutiner till en del hårdvara. Jag gissar att det är en bärbar dator eftersom produktnyckeln är på undersidan av datorn och därmed är det en märkesdator. Vilket företag har tillverkat datorn och vilken datormodell är det?

 

jag upptäckte precis att den koden som sitter under laptopen är till vista.. och jag har ju installerat xp.. har ingen vista skiva. Datorn är en Packard bell easy note modellnr: Argo C gjord i kina står det under datorn, men det kanske var nåt annat nummer du menade? hur får jag fram det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, det var en dålig säljare som har sålt dig en dator med XP men utan möjlighet att installera om XP. Du får kolla om där finns en återställningspartition med Vista i datorn. Starta diskhantering genom att högerklicka på "Den här datorn" och välja "Hantera" och sedan "Diskhantering". Du får upp en bild över hur hårddisken är indelad i partitioner. Finns det några andra partitioner än C:?

 

Har du möjlighet att kontakta säljaren?

 

Kan du hitta något som liknar de "Product Models" som listas på sidan http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/download efter att du har valt produktfamilj och produktlinje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Oj då, det var en dålig säljare som har sålt dig en dator med XP men utan möjlighet att installera om XP. Du får kolla om där finns en återställningspartition med Vista i datorn. Starta diskhantering genom att högerklicka på "Den här datorn" och välja "Hantera" och sedan "Diskhantering". Du får upp en bild över hur hårddisken är indelad i partitioner. Finns det några andra partitioner än C:?

 

Har du möjlighet att kontakta säljaren?

 

Kan du hitta något som liknar de "Product Models" som listas på sidan http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/download efter att du har valt produktfamilj och produktlinje?

 

Datorn har en lokal disk D men vet inte om det är en återställningspartition. Hur går man tillväga för att återställa?

Jag har kontaktat säljaren, men han vägrar låta mig skicka tillbaks den.. den är köpt på tradera.. kunde inte hitta något nummer som liknar det som du länkade till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ge säljaren dåligt betyg på Tradera.

 

Vad ser du för filer om du tittar på D: med hjälp av Den här datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär kan det se ut om det finns en återställningspartition/recoverypartition.

Denna bild gäller för Windows 7, men borde se likartad ut i XP.

 

Har du inte någon sådan, då behövs det tyvärr en skiva med ett operativ, och en giltig produktnyckel.

post-13429-0-04465900-1306665542_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Har du bett säljaren om licensnumret och version av XP han har installerat.Vad heter datorn och dess p/nr ellerliknande bör framgå av klisterlappen på datorns undersida.

uppgifterna behövs för att någon skall kunna tala om hur återställning från recoverypartitionen skall utföras och för att hämta drivrutinerö

Kan han inte uppge koden så antyder det att han installerat en piratversion kanske hämtad hos Piratebay.Där finns det ju sådant.

 

Att ge ett negativt omdöme kan sätta fart på säljaren så att han hjälper dig på ett eller annat sätt.

LARSAS

 

Observera i Cecilias länk "Link to the old page" Där bör du hitta din dator men den är rätt påver.Packard Bell lägger tidigt över sina modeller dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Du får ge säljaren dåligt betyg på Tradera.

 

Vad ser du för filer om du tittar på D: med hjälp av Den här datorn?

 

När jag dubbelklickar på lokal disk D så kommer det upp en ruta där det står att disken inte är formaterad också kan jag välja om jag vill formatera den. ska jag göra det? högerklickar jag och väljer egenskaper ser jag att disken är helt full (helt blå). det står 0 byte på både ledigt och använt utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

hej

 

Har du bett säljaren om licensnumret och version av XP han har installerat.Vad heter datorn och dess p/nr ellerliknande bör framgå av klisterlappen på datorns undersida.

uppgifterna behövs för att någon skall kunna tala om hur återställning från recoverypartitionen skall utföras och för att hämta drivrutinerö

Kan han inte uppge koden så antyder det att han installerat en piratversion kanske hämtad hos Piratebay.Där finns det ju sådant.

 

Att ge ett negativt omdöme kan sätta fart på säljaren så att han hjälper dig på ett eller annat sätt.

LARSAS

 

P/N PB77QD1291 och S/N 110720270130 nummer MS-model: ARGS1 IN0054

Packard Bell easynote Argo C

 

Det står under datorn. Säljaren svarar inte på mail tyvärr så kan inte fråga något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag dubbelklickar på lokal disk D så kommer det upp en ruta där det står att disken inte är formaterad också kan jag välja om jag vill formatera den. ska jag göra det? högerklickar jag och väljer egenskaper ser jag att disken är helt full (helt blå). det står 0 byte på både ledigt och använt utrymme.

 

Det är möjligt att det är en sådan partition, för dom brukar vara speciellt anpassade för detta ändamål, det är normalt inte meningen att man ska hålla på med denna, det är också därför den normalt är dold också.

 

För att komma åt den dolda partitionen, så brukar man få trycka på någon F-tangent kombination precis i början när man startar datorn, det kan vara olika tangenter för olika tillverkare.

Har du köpt den privat så har du antagligen inte fått med några papper eller sådant alls, och då är det svårare att veta hur man ska göra.

 

Jag tycker personligen att en sådan här säljare inte är speciellt seriös, om det inte uttryckligen står att man inte får med vare sig papper eller skivor eller någonting, utan det är bara datorn i befintligt skick som den står.

Det är alltid en risk när man köper privat över nätet, och inte får träffa säljaren, det är tyvärr vanligt att man blir lurad.

 

Tycker också att du ska ge ett negativt omdöme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Argo C verkar vara samma sak som MZ35-serien enligt några sidor: ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/EasyNote%20MZ35%20series/

Enligt några av dokumenten där så startar man återställning genom att trycka på F11 upprepade gånger just efter att man har startat datorn.

 

Det är helt svart också står det: "operativsystem saknas" uppe i vänster hörne när jag trycker in F11 jättemånga gånger.

Tror det är kört :(

 

Jag har lämnat negativt omdöme på säljaren, han lämnade negativt tillbaka, han skrev att jag tagit sönder datorn genom att installera om windows och vill sen skicka tillbaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, tro att man gör sönder en dator genom att installera om Windows.

 

Har du någon i bekantskapskretsen som har en Vista-skiva som kommit med vid något datorköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Har försökt starta om datorn, men det står "operativsystem saknas" uppe i vänster hörne varje gång jag startar om den.

 

Funderar på att sälja den på tradera utan operativsystem.. men får väl inte många kronor för den då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Ojoj, tro att man gör sönder en dator genom att installera om Windows.

 

Har du någon i bekantskapskretsen som har en Vista-skiva som kommit med vid något datorköp?

 

det är möjligt jag känner nån som har en sån skiva, ska höra mig för..

Nu står det "operativsystem saknas" i vänster hörne när jag försöker starta datorn och windows går inte ens igång.. ska aldrig mer köpa dator på tradera..

 

 

Nu har jag frågat runt, känner ingen som har en sån vista skiva att låna mig,

det får bli att lägga ut datorn på tradera och skriva att det saknas operativsystem ser ingen annan lösning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också fråga runt om det är någon som har en XP-licens som inte längre används.

 

Du kan ju också försöka köpa en CD med Vista OEM för produktnyckeln för det har du ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Du kan också fråga runt om det är någon som har en XP-licens som inte längre används.

 

Du kan ju också försöka köpa en CD med Vista OEM för produktnyckeln för det har du ju.

 

jag har en xp-licens som inte används och en xp-skiva ska försöka å lägga in det på datorn nu, finns det något som jag kan göra för att få igång ljudet och trådlöst nätverk sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

För att få igång ljud m.m: Cecilias länk i inlägg#18 - ---Driver-----XP .Börja med den översta (Chipset)

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...