Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop presterar MYCKET sämre än den borde


juuullee

Rekommendera Poster

Hejsan! För ca. 2 månader sedan köpte jag en ASUS x52j laptop. Den har intel core i7 - 740qm. 1.73 ghz. AMD Radeon HD 6370m grafikkort. 640gb hdd.

Nu till problemet.. När jag ska spela spel, vilket som helst, så presterar datorn bokstavligt talat SKIT.. När jag ska spela Call of Duty Modern warfare 2 så spelar det i princip ingen roll vilken upplösning jag har.. Min fps är hela tiden runt 20-30.. Det är lite konstigt eftersom många av mina kompisars datorer som har mycket sämre komponenter presterar bättre? T.ex min ena kompis har en asus med 3gb ram, 256mb grafikkortsminne och intel dual core processor 2.4 ghz. Hans dator presterar bättre än min i t.ex. World of Warcraft..

 

Kan någon ha en aning om vad det kan vara? är det fel på datorn?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , Kan du gå in på Enhetshanteraren och Kolla under Bildskärmskort och skriva vad det står där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vet verkligen inte om det där är en speldator,Grafikkortet är rätt mediokert klass 3 omdöpt 5470.Processorn har 4kärnor 8 threads.Det är ju bra om man har samtidig verksamhet i flera program eller programm som kan utnyttja alla kärnorna.Undrar om dina spelprogram kan det?

 

Enligt uppgift så gåt turbon först in när endast en kärna är igång.Så om programmet utnyttjar två kärnor i 1,7GHz

så betyder det sämre prestanda än om det körts med en dualcore 2,4GHz

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...