Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med Ubuntu 10.04


kimJ

Rekommendera Poster

försökte installera tidigare, men hade vissa problem. ville köra "test av Ubuntu" från skivan, men det gick inte.

så jag tog en chansning och installerade direkt.

fram till "välj användare" gick det bra. men när jag väljer användare och försöker logga in i Gnome, hamnar jag om och om igen på "välj användare".

jag kan däremot komma in genom att välja "failsafe Gnome". problemet är att i "failsafe..." kan jag inte ändra några inställningar, som tid och datum eller skärmupplösning (monitor).

någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

försökte installera tidigare, men hade vissa problem. ville köra "test av Ubuntu" från skivan, men det gick inte.

så jag tog en chansning och installerade direkt.

fram till "välj användare" gick det bra. men när jag väljer användare och försöker logga in i Gnome, hamnar jag om och om igen på "välj användare".

jag kan däremot komma in genom att välja "failsafe Gnome". problemet är att i "failsafe..." kan jag inte ändra några inställningar, som tid och datum eller skärmupplösning (monitor).

någon som har något tips?

 

Hej!

Är det rätt version av Ubuntu "installationen" du hämtat?

Väljer du att ladda ner "Desktop" har du möjlighet att testa före installation.

 

Har du valt "alternate" versionen startar installationen direkt utan möjlighet att testa.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som din skiva inte är korrelt bränd. Bränn om så sakta som möjligt.

 

 

Kan du kanske rekomendera något skönt program med bra hastighet, som man kan ladda hem.

Använde InfraRecorder innan, men med "maximum" hastighet.

Kan man kanske bränna på samma skiva, som jag brännde första gången?

Det är en DVD-R skiva, men med gott om plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...