Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råkade ändra WEP Encryption Type och nu fungerar inte trådlösa för de andra


J0ppe93

Rekommendera Poster

Hej

Alla mina familjemedlemmar använder sig av vårat trådlösa nätverket. Igår så slutade det fungera helt och hållet. Det jag "råkade" göra i förrgår som kan ha något med saken att göra är att jag loggade in på routern och gick på fliken "WEP (Wired Equivalent Privacy)" och sedan ändrade "WEP Encryption Type" fråm 40/bit64 bit encryption till 128 encryption en gång. Sedan bytte jag tillbaka.

 

 

Det som står på deras datorer när de ska koppa upp sig är "Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet. Du kan inte kan nå internet eller vissa internet resurser."

 

 

Observera att jag sedan bytte tillbaka till 40/62 bit och det verkar väldigt konstigt att det bara slutade fungera. Jag har även provat att starta om modet+routern. Modet har jag även "resetat" om genom att trycka på knappen på baksidan men fungerar fortfarande inte.

 

 

Så min fråga är: Kan någon hjälpa mig? Vad fan jag göra, är verklingen desperat och är väldigt ny inom detta område så behöver pedagogisk hjälp. mvh johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är nog att du börjar om från början, och konfigurerar ert trådlösa nätverk, och använder enbart säkerhetsnyckeln WPA, den är säkrare, och lägger in datorerna på nytt, så blir det bättre.

 

Använd standard inställningarna i routern, men kör som sagt med WPA.

 

 

---------------------------------------------

Flyttar också tråden till bättre forum

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...