Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behövs verkligen Itunes 10 för att aktivera Iphone 4?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Min sambo köpte en begagnad Iphone 4 på Tradera i veckan. Igår fick hon hem sin Iphone, och jag måste säga att det är verkligen en fin mobiltelefon. Jag blev helt frälst och funderar på att skaffa mig en jag också.

 

Kollade Telenor som jag har som operatör. Där ser jag att dom har Iphone 4. Ett problem är dock att längst ned står att man måste ha Itunes 10 för att kunna aktivera Iphone 4.

 

Systemkrav:

För att kunna aktivera iPhone 4 behöver du ha iTunes 10 installerat på din dator. iTunes 10 har i sin tur ett systemkrav för Mac-datorer på minst Mac 10.5 för att kunna installera iTunes 10.

 

Vad är det för något krav? Dessutom för Mac OS. Funkar säkert under andra system också, men att man ska ha sådana krav för att aktivera en mobiltelefon gjorde mig lite besviken.

 

Fungerar det inte att aktivera Iphone 4 på något annat sätt? Vad aktiveras för något?

Går det inte att använda mobiltelefonen annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl med förhållandet med Itunes att göra, men visst, tycker också det är lite knepigt, att man måste ha ett visst program i sin dator för att kunna få sin mobil att fungera.

Vad gör man om inte vill ha just Itunes i sin dator, men vill ha en iPhone 4?

Då ska man alltså vara tvungen att installera ett program man inte vill, eller kommer att använda för att få sin mobil att fungera.

 

En anledning till att jag inte köpte någon denna mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemkrav för Windows

 

* PC med USB 2.0-port

* Windows 7, Windows Vista eller Windows XP Home eller Professional med Service Pack 3 eller senare

* iTunes 9.2 eller senare (hämtas gratis från www.itunes.com/se/download)

* iTunes Store-konto

* Internetanslutning

http://www.apple.com/se/iphone/specs.html
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för svar!

 

Googlade litegrann på egen hand efter att ha startat tråden här. Svaret är att Iphone fungerar inte utan aktivering med Itunes. Det blir väl till att shoppa en Iphone på Tradera för mig också. Då kan man vara säker på att den i alla fall är aktiverad från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det är inte bara för att aktivera den som du måste använda iTunes, utan också för att uppgradera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...