Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

normal inloggning, felsäkert läge samt windows skivan fungerar ej


Pro9

Rekommendera Poster

Hej, har stött på ett lite klurigt problem här.

 

Problemet som jag tror beror på att jag uppdaterade drivrutinerna till mitt grafikkort är: (uppdaterade drivrutinerna, startade om, problemet uppstod)

 

* När jag startar datorn laddas Windows, men istället för att inloggningsrutan kommer upp så blir skärmen svart, (den stängs inte av, utan blir svart). Datorn verkar dock jobba, då "lampan" som annars indikerar att datorn(hårddisken) jobbar lyser med ett fast sken.

 

* När jag försöker gå in på felsäkert läge så fastnar den på crcdisk

 

* När jag försöker starta med Windows-skivan så laddar den, men sedan så ser man bara bakgrundsbilden samt musen, inga ikoner eller något att klicka på.

 

Har återställningspunkter men då jag inte kommer åt dem kan jag inte återställa datorn, kan inte heller göra en rollback på drivrutinerna till grafikkortet då jag inte kommer in i datorn.

 

 

Kan även lägga till att jag haft ett liknande problem tidigare, där skärmen blev svart men det var bara att låta datorn stå i ca 5 min så kom den igång. (då hade jag ingen aning om vad det kunde vara). Är dock ganska säker på att det inte är ett virus.

 

Förslag, tips och idéer som inte innebär formatering uppskattas.

 

Mvh

Sam

 

Edit: Har även försökt starta med senast fungerande konfiguration samt med upplösningen 400x600.

 

Edit2: kan även lägga till att jag lät datorn starta upp normalt och stå på över natten(svart skärm), på morgonen så hade den kört ett "(Windows) - test" på hårddisken, som verkar ha gått bra. Dock hade den inte gått vidare utan fastnat på den skärmen. Skärmen var alltså inte längre svart utan man kunde se testet samt att testat var 100% klart och inget problem hittat, dock var skärmen fast där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...