Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Removal Tool


Bellamour

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått ett virus vid namn MS Removal Tool, och har spenderat hela dagens känns det, på att hitta ett ''botemedel'' och få bort detta skitprogrammet från min dator. Har sökt runt på internet och har hittat ett antal sidor som säger sig veta hur man gör, men jag var osäker på vilka jag kunde lita på. Senare hittade jag dock en som fick hjälp här, men dum som jag är, förstod jag inte något utav progressen och kunde därför inte använda mig av den ''tutorial'';en. Hela sidan verkar vara full med genier, men finns det någon som skulle vilja förklara på ett ganska simpelt sätt hur jag bäst får bort detta virus? Jag har försökt systemåterställning men viruset låter mig inte fullfölja. Viruset stänger även oväntat av datorn då & då.

 

Tacksam för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan använda datorn och internet, ladda då ner Malwarebytes och kör en snabbskanning. om du inte kan logga in på internet gå in via felsäkret läge med nätverk. du startar datorn och klickar på f8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om allt verkar vara bra efter att ha kört guiden som Mats länkar till så kan det vara bäst med en kontroll efteråt här i forumet för det kommer ofta in mer än bara "MS Removal Tool" i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...