Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopia av Windows 7


Glorian

Rekommendera Poster

En liten fråga igår när jag satte på min laptop så står det att jag har en kopia av windows 7, så nu vill dom jag ska köpa ett nytt för ca 800kr. Min laptop är bara 1,5 år, ska det verkligen vara så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

Låter kanske inte helt rätt.

 

Är det ett fönster som kommer upp, eller var på skärmen finns den informationen någonstans?

 

Låter misstänkt som att du får en varning om att du använder en piratkopia?

Men om du köpte den över disk då, så kan det ju inte vara så.

 

Försök att utveckla detta lite mer är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt den över disk på On Off dec- 09, det står att detta windows exemplaret inte är äkta. Det kommer upp varningar hela tiden att man lättare kan få virus om man inte ha äkta.

Laptopen är en acer. Hade t ex bildspel på med landskap på skrivbordet det bara försvann och när jag försöker lägga in det igen så ligger det ända tills varningen kommer igen då blir skrivbordet svart färg men jag kan se alla ikoner.

Kanske skulle kontaktar acer, usch allt sånt är så krångligt, men vad kan hända om man kör på kopia?

popup fönster sen står det nere i höger hörn Windows 7, build 7600, detta windows exemplaret är inte äkta. Så står det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som kan hända är ju att det slutar fungera helt och hållet.Jag tycker i första hand att du ska kontakta On Off eftersom du köpt den där. Läs gärna mer om äkthetsbevis på http://windows.micro...of-Authenticity

 

Kollade under min dator finns en etikett med äkthetsintyg där. Har ringt acer men som vanligt så tar allt tid, ska bli uppringd idag eller i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har köpt den över disk hos OnOff, så är det en OEM-licens, och då ska det finnas en liten klisterlapp någonstans under, där du ska kunna hitta produktnyckeln, som består av fem grupper med 5 -tecken i varje grupp.

 

Något har tydligen hänt med denna nyckel mot systemet.

Visst kan du höra med OnOff, om dom kan hjälpa dig, men då måste du ha dina kvitton redo och så.

Annars så kan du ringa Microsoft och be dom hjälpa dig, dom kan också direkt ge dig besked om din produktnyckel är okej eller inte, är den inte okej, då ska du självklart ta kontakt med OnOff och klaga där.

Det som kan hända nu, är att du inte kan använda Windows Update fullt ut, du kan inte installera vissa Microsoftprogram, du blir inte av med den information du nu ser på din skärm, du blir troligen av med att kunna ha en skrivbordsbakgrund.

Men datorn i övrigt kommer att fungera som vanligt.

 

Här kan du läsa lite mer om ditt problem

 

http://windows.micro...lid-product-key

 

Lycka till

 

Edit: Nackdelen med WindowsUpdate är ju att du inte kan få vissa säkerhetsuppdateringar till din dator, och det är inte bra ur säkerhetssynpunkt för din dator.

Tipset är att börja med Microsoft, får du reda på att din produktnyckel inte är okej enligt Microsoft, så är ju nästa steg att klaga hos OnOff, tala då om det du fått från Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för hjälpen.

Ringde Microsoft och dom sa det var en vanligt fel. Dom sa att affärerna oftar använder eller acer använder inte den produktnycklen som står på datorn. Så han hjälpte mig att slå in min egna så nu funkar allt igen.

Tack tack utan er hade jag inte löst detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hann före ser jag, så bra att det löste sig :thumbsup:.

Det är ett otyg att säljaren ska krångla till det såhär.

 

Du får också din första poäng för att du talade om hur du löste problemet.

 

Ha en skön dag i solen nu B).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...