Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update funkar ej


Dunderklumpen

Rekommendera Poster

Dunderklumpen

Hejsan gott folk !

 

Jag har fått något märkligt problem med mitt Vista x64 Business. Installerade det på min nya dator och skulle uppdatera på Windows Update, men får bara upp diverse olika felmeddelanden. Alla vanligt förekommande i Vista, vad jag förstår av allt mitt Googlande på problemen....

 

Googlade på dessa och fick veta att jag skulle köra något readyness kit för att fixa felen. Gjorde så, men kunde ändå inte uppdatera Vista.

 

Testade att klicka på den länken där det står mer uppdateringar för Microsoft produkter (Microsoft Update), men här slår det också slint:"Du måste vara administratör för att kunna installera detta tillägg i Vista. Kontakta din systemadministratör." Öh ? Vad ? Jag till och med aktiverade administratörskontot men fick det ändå inte att funka !!!

 

Höll på en hel natt att försöka få rätt på Vista, men efter flera ominstallationer går det fortfarande inte att uppdatera Vista x64 Business.

 

Har nu XP Pro vilket funkar. Körde Windows 7 vilket också fungerar klockrent, men Vista bara vägrar att uppdatera !

 

Är utbildad inom IT, men detta fel gör mig gråhårig. :angry:

 

Ska tillägga att installations dvd:n är SP0, dvs inget SP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dunderklumpen

Hejsan igen !

 

Det löste sig till slut. Drivrutinsskivan som medföljde moderkortet för Vista x64 var felaktig och orsakade kaos i Vista....

 

Med rätt drivrutiner så gick det som en klocka ! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...