Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera IE


Diplomaten

Rekommendera Poster

Har Vista i min laptop och har tidigare installerat IE8 utan framgång. Fick den aldrig att fungera. Avinstallerade den och fick automatiskt tillbaka IE7.

Nu gjorde jag en dundertabbe och provinstallerade IE9. Kan inte avinstallera den då jag hittar inte den under kontrollpanelens program och funktioner.

Försökte att starta installationsprogrammet för IE9 igen för att på så vis försöka avinstallera den. Icke sa Nicke. Den säger att installationen inte kan fortsätta då en nyare version finns reda installerad.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första träffen på en enkel google-sökning ger:

 

Så här avinstallerar du Internet Explorer

Följande instruktioner gäller både Windows 7 och Windows Vista.

 

  • Klicka på knappen Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33.jpg, skriv Program och funktioner i sökrutan och klicka sedan på Visa installerade uppdateringar i den vänstra rutan.
  • Bläddra ned till Microsoft Windows under Avinstallera en uppdatering.
  • Högerklicka på Windows Internet Explorer 9, klicka på Avinstallera och sedan påJa.
  • Klicka på något av följande:
     
    • Starta om nu (om du vill slutföra avinstallationen av Internet Explorer 9 och återställa den tidigare versionen av Internet Explorer).
    • Starta om senare (om du vill vänta tills du själv stänger av eller startar om datorn).

 

Se: http://windows.microsoft.com/sv-Se/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade läst mitt inlägg lite noggrannare så hade du förstått att detta har jag redan försökt och inte hittat "Windows Internet Explorer 9" i listan.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, misstänkte att du enbart kikat i listan för Avinstallera ett program.

Dvs. inte klickat på Visa installerade uppdateringar och i DEN listan hittat IE9.

Men det har du alltså gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

På "Lägg till och ta bort program" i kontrollpanelen kolla efter "Aktivera och inaktivera windowsfunktioner" där kan du bocka ur IE9 och då får du den tidigare webbläsaren tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...