Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

8800gt -> gtx 460, ingen bild med nya kortet


Accipiter46

Rekommendera Poster

Accipiter46

Hej

Jag har en dator som ser ut som denna: http://www.komplett....sku=350505#info

 

Som rubriken säger funderar jag på att uppgradera grafikkortet till gtx 4600 som finns på dustin för 1599:- vilket är mycket billigt. http://www.dustinhom...5010463994.aspx.

 

Först och främst undrar jag om det ens är möjligt för mig att installera detta kort, dels bör det nya kortet vara större och dels har jag fattat det som att gtx 460 kräver två "strömpins" från nätaggregatet? Det är ju inte överdrivet mycket plats i lådan som det är.

 

För det andra undrar jag hur stor skillnaden blir när väl kortet sitter på plats?

 

Tack på förhand!

Mvh

// Markus

/Edit

Kortet är inhandlat och installerat, tänkte att det var bra att ha kvar tråden då mycket info finns i den för problemlösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Just det kortet i din länk verkar vara detta med art.nr GV-N460OC-1GI

http://www.sweclocke...orce-gtx-460-oc

 

Citat:

Två modeller i Gigabytes nylanserade Geforce GTX 460-serie stoppas från försäljning. Berörda grafikkort har artikelnummer GV-N460OC-1GI och GV-N460OC-768, vilket signalerar att det handlar om överklockade modeller.

 

Konstigt ändå för artikeln är ju mer än 8 månader och då borde ju inte dessa säljas.

Kortet säljs ju också på Inet (samma art.nr.) http://www.inet.se/a...-gtx-460-1gb-oc

Kanske är åtgärdat?

 

Hursomhelst så rekommenderas ett nätaggregat på 450W

Jag lyckades inte få fram några mått på Gigabytes hemsida eller i manualen men kortet är långt och din Microtower är kort - kanske inte ryms nej.

 

Bredd 17.8 cm

Djup 42.2 cm

Höjd 39.4 cm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTX 460 korten är inte stora ca. 23 cm. Kan väl skilja lite mellan olika fabrikanter. 8800GT är lika långt. För 8800GT rekommenderas ett nätaggregat på 400-450W. Alltså samma som GTX 460.

 

Problemet du kan få i din låda är att GTX 460 är tjockare. Du behöver plats under kortet. GTX 460 tar upp 2 PCI platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accipiter46

Tack för svaren, jag ska öppna datorn och kolla men jag är ganska säker på att det finns plats under kortet. En nyckelmening i manualen är dock denna:

 

"Connect two 6-pin PCI Express auxiliary power connectors

coming from the computer power supply to the connectors on the top edge of the GeForce GTX

460 graphics card."

 

Jag tror inte det finns någon extra 6-pin kontakt från nätaggregatet, går det att koppla till en till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 2 lediga molex kontakter är det inga problem. Det brukar komma med en adapter. Annars är det ju bara att skaffa en.

post-36233-0-62928400-1301181068_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accipiter46

Det låter ju lovande :-)

Jag gör så att jag öppnar datorn och kontrollerar, tar ev något kort. Jag återkommer imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accipiter46

Ok, nu har jag lyckats installera kortet (det var ganska trångt) men jag får ingen bild från det.

 

Utan att se någonting så vet jag att datorn kommer in i windows och det går att navigera med hjälp av windows startljud för att logga in och stänga av datorn igen.

 

När man precis startar datorn brukade det gamla kortet gå på maxvarv ett tag. Det gör inte det nya utan det mer "pulserar" med fläktarna, vet inte om det kan vara ett tecken på någonting?

 

Är även lite osäker på att den nya 6-pin strömkontakten och den gamla ser olika ut som jag kopplade till grafikkortet, de ser olika ut:

 

Den gamla är till höger, den nya till vänster:

 

post-72573-0-14281900-1301598323_thumb.jpg

post-72573-0-83777100-1301597890_thumb.png

 

Jag skickar gärna mer info om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se efter vad nätaggregatet har för specifikationer. Jag antar att den nya är den som kom med grafikkortet, så den ska ju fungera.

Kolla att du har tryckt in kontakterna ordentligt en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accipiter46

Underbart, nu fungerar det. Jag tog ut kortet och satte in det igen, samt tryckte till alla sladdar jag såg i hela datorn typ smile.gif

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...