Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Driver-CD


ePlay

Rekommendera Poster

Hej jag skulle formatera min data, men det är så att om jag ska köra min driver-cd kommer jag då få alla driver men nya uppdateringar. eller kommer jag att få de driver som jag hade fått när jag har köpt min dator. jag har en väldigt gammal dator som är 7 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer ju få de drivrutinerna som finns på skivan, men det hindrar ju inte

att du uppdaterar dem i datorn till de senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ ePlay: den skiva som du fick med datorn har gamla drivrutiner. Det innebär att det är mycket möjligt att det finns nyare som du enklast kan ladda hem via tillverkarens hemsida. Det är säkerligen inget fel med de gamla drivrutinerna, men du brukar få bättre prestanda om du laddar in de nya. Den information du behöver då är:

Tillverkare (HP, Acer, Dell osv.)

Serienummer

Modellnummer

Det brukar räcka som en start. En information som jag gärna vill ha är om det är en desktop eller laptop (stationär eller bärbar dator).

 

Lycka till!

 

En enkel guide till hur du installerar XP: http://xp.maratonmannen.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Det du bör göra för att allt skall gå rätt till från början till slutet, är att du:

 

Först se till att spara undan de filer etc. som du vill ha kvar. (typ: Bränn till CD/DVD etc. eller spar till USB-minne!)

 

Passa även på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)

Alt. använd "IDE-mode" på SATA-disken, rådfråga moderkortsmanualen vid behov!

En 7 år gammal dator har nog inte SATA-diskar, men bifogar informationen ifall att.

Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd/DVD-skiva!

 

Kör gärna även en "Kefinder" som plockar fram den registreringsnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.

(OBS! Denna typ av program ger varningar från ditt virusskydd! då dessa tar ut information som egentligen inte skall "stjälas" från din dator)

 

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..

Detta gör du genom att via installationens inledande fas, väljer att RADERA alla befintliga partitioner och skapa 1 ny... ev. övriga skapar du från windows via diskhanteraren.

som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är en stationär dator från Dell Dimension 8300 Series. Hade förr gått in på sidan, sedan skrivit in Serialnummret. har då sett väldigt många uppdateringar. Men var väldigt osäker just för att det fanns en BIOS uppdatering där jag inte är så bra med men så vet jag att BIOS inte är nödvändigt att uppdatera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Datorn är en stationär dator från Dell Dimension 8300 Series. Hade förr gått in på sidan, sedan skrivit in Serialnummret. har då sett väldigt många uppdateringar. Men var väldigt osäker just för att det fanns en BIOS uppdatering där jag inte är så bra med men så vet jag att BIOS inte är nödvändigt att uppdatera

 

 

Strunta i att uppdatera BIOS...

 

De du skall ladda ner och använda är de drivrutiner för den windowsversion du kommer att installera! Bios har inget med dessa att göra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...