Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SNÄLLA HJÄLP MIG! Har virus och trojaner i datorn


Linda87

Rekommendera Poster

Jag är en tjej som är helt okunnig om datorer.. Jag har fått massa virus och trojaner i datorn.. och nu önskar jag av hela mitt hjärta att någon vill hjälpa mig.. jag har massa bilder och filmer på datorn som jag inte vill förlora. VAD SKA JAG GÖRA???

beskriv gärna enkelt, som sagt är jag ganska okunnig om sånt här =/ min bakgrundsbild har dessutom bytts ut mot VARNING!! och massa text..

vore superglad om nån ville hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Beskriv noga vad du har för problem med datorn, varför du tror eller vet att det finns skadliga program i datorn.

 

Om något antivirus- eller antispionprogram har hittat något skadligt så klistra in en logg där det framgår vad som har hittats och vilka filer och mappar som är inblandade.

 

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...