Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärm funkar ej efter datorbygge


globi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag håller på att bygga en dator åt min kompis. Jag har kopplat in allt och har kollat så att det är rätt sladdar på rätt plats osv.

Men när jag startar datorn kommer det inte upp något på skärmen. Den är bara svart (det står ej att den inte har någon signal.) Jag har kollat så Olika saker funkar och dvd läsaren läser som den ska, usb portarna får även de ström.

 

Grafikkortet är av modellen Sparkle Geforce GT430 1Gb ddr3¨

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Lättaste felet man gör vid bygge av ny dator är att sätta ramminnena i fel slots och därför blir de "hårdvara fel".

 

Så prova byt plats på ramminnena och se om de hjälper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Lättaste felet man gör vid bygge av ny dator är att sätta ramminnena i fel slots och därför blir de "hårdvara fel".

 

Så prova byt plats på ramminnena och se om de hjälper :)

 

Tack,men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat om det finns ett internt grafikkort?

Ta då bort geforcekortet och prova detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat om det finns ett internt grafikkort?

Ta då bort geforcekortet och prova detta.

 

Nej har endast externt kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla bort allt onödigt som DVD-läsare och hårddisk, behåll bara en minnessticka. Du kan t o m ta bort grafikkortet för då ska BIOS pipa när den inte hittar något grafikkort, under förutsättning att BIOS startar vilket den troligen inte gör just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu inte är så att grafikkortet är defekt ska man definitivt prova att trycka på grafikkortet så det kommer ner ordenligt i pci express slotten.

 

Om grafikkortet inte har ordentlig kontakt så startar datorn och fläktarna hörs att dom går igång men du får ingen post på skärmen,inget pip eftersom datorn inte kan gå vidare till bios.

 

Mitt tips är att trycka på grafikkortet och se till att det kommit ordentligt ner i slotten :thumbsup:

Har du låsning i bakkant av slotten så böj undan den så det kommer ner riktigt.

 

P.S Du kan även pröva en annan slott om moderkortet är utrustad med fler än 1 pci express x16

Normalt placeras grafikkortet i slotten närmast processorn.

 

Har du pci express 2,0 så är dom oftast färgade blå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...