Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft FrontPage 2003


Upper

Rekommendera Poster

Hej!

 

Undertecknad har ett problem som antagligen i detta forum kan betraktas som brist på elementär

kunskap.

Jag låter mig dock inte nedslås av detta faktum utan presenterar här glatt min frågeställning.

Har med hjälp av Microsoft FrontPage 2003 skapat och publicerat en hemsida som jag till stora delar är nöjd med.

Jag har nu för avsikt att komplettera nämnda hemsida med ett videoklipp. Klippet finns tillgängligt i både vmf och MOD-format. Mitt önskemål är att visa klippet inbäddat på en befintlig länksida benämnd Filmklipp. Jag vill alltså inte öppna Windows Media Player som en ny sida. Efter det att klippen blivit placerade i images-katalogen så har jag kort och gott utfört följande sekvens: Infoga – Bildobjekt – Video… Detta förfaringssätt har inte alls varit till belåtenhet. Efter en mängd försök har jag nu mer eller mindre gett upp denna variant. Hade också en ide om att göra klippet till ett Youtube-klipp och på det sättet få in klippet på hemsidan. Försökte med ett existerande klipp, men detta kan också sägas blev ett misslyckande. Jag hoppas någon i detta forum kan ge mig ett gott råd.

 

 

/novisen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst är helt klart att använda youtube.

När klippet är uppe på youtube kan du enkelt embedda klippet genom instruktioner på youtube.

När man är på filmklippets sida på youtube klickar man på knappen Bädda In och kopierar den kod som då dyker upp. Klistra sedan in denna kod i frontpage där du vill visa ditt klipp. Publicera sedan din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för svaret.

Som framgår i den fråga jag ställde har jag gjort på det sätt du föreslår på ett godtyckligt valt Yuotube klipp.

Detta har dessvärre inte fungerat. Det enda jag får fram på min FrontPage sida är den kod jag klistrat in

Vad gör jag för fel?

Bäst är helt klart att använda youtube.

När klippet är uppe på youtube kan du enkelt embedda klippet genom instruktioner på youtube.

När man är på filmklippets sida på youtube klickar man på knappen Bädda In och kopierar den kod som då dyker upp. Klistra sedan in denna kod i frontpage där du vill visa ditt klipp. Publicera sedan din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inget "source-läge" där man anger kod istället för att arbeta i designläge?

Hej igen Jonas.

Det var undertecknad som bar sig åt som en riktig toker.

Jag trodde filmklippet skulle visas i designläget, så är naturligtsvis inte fallet.

När jag förahandsgranskade i webbläsaren fick jag upp det youtube klipp jag valt.

Dock visas i webbläsaren en varning för ett skript eller ActiveX-kontroller. Jag måste därför tillåta det innhåll som blockerats innan youtube-klippet visas, så en följdfråga blir då hur får jag bort denna varning permanent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIsstänker att det är den varning man alltid får när man kör "aktivt innehåll" lokalt, testa att lägga upp din webbsida på en webbserver och surfa in på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIsstänker att det är den varning man alltid får när man kör "aktivt innehåll" lokalt, testa att lägga upp din webbsida på en webbserver och surfa in på den.

Jag har placerat webbsidan på en webbserver och kan glatt konstatera att det fungerar till belåtenhet.

Därför.

Ett stort tack för de svar jag fick.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...